Verksamhetscontroller, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetscontroller

på Företagsskattekontor 5 innebär att du tillsammans med kontorschefen ansvarar för att bygga upp och driva arbetet med kontorets ekonomi, interna styrning och kontroll, verksamhetsplanering samt månads- och tertialrapportering.

Du kommer även att följa upp och analysera kontorets verksamhetsmässiga resultat samt ta fram och bereda beslutsunderlag. I uppdraget ingår att ständigt utveckla kontorets planering, uppföljning och riskhantering. Du kommer att delta i regionens controllernätverk och bidra till utvecklingen och förbättringarna av regionens ekonomiska styrning av intern kontroll och planering samt uppföljningsprocessen.

Du kommer att fungera som stöd och rådgivare till kontorschefen i dessa frågor. Som verksamhetscontroller ingår du i kontorets ledningsgrupp.

I arbetet på kontorsnivå ingår även att arbeta med



• ekonomisk budget, prognos och uppföljning

• uppföljningen av det systematiska arbetsmiljöarbetet

• verksamhetsplanering och uppföljning

• löpande analyser och uppföljningar av verksamheten och budgeten

• att stödja och ansvara för utvecklingsarbete

• att administrera kontorschefens ledningsgruppsmöten.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har ekonomisk examen från högskola

• har minst tre års erfarenhet av ekonomiarbete som controller med fokus på ekonomistyrning från statlig verksamhet

• har analytisk förmåga

• har förmåga att arbeta självständigt

• har mycket god samarbetsförmåga

• är kreativ och initiativrik

• är serviceinriktad

• förmåga att tydligt och lättbegripligt kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.



Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och av att arbeta med ständiga förbättringar samt om du har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier, tex. Officepaketet, ekonomisystemet Agresso och lönesystemet Palsso. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 december 2013

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024