Verksamhetscontroller till bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för siffror och kalkyler? I så fall har vi tjänsten för dig!


Om företaget

Vår kund är ett bolag i byggbranschen med ca 190 butiker i Sverige. Totalt är man 18 personer på huvudkontoret i Solna.



Bolaget behöver nu förstärka sin befintliga ekonomiavdelning om tre personer med en Verksamhetscontroller på heltid. Tjänsten har inte funnits tidigare och är en anställning direkt hos vår kund.


Dina arbetsuppgifter

Som Verksamhetscontroller kommer du ha en viktig funktion och vara ekonomiavdelningens förlängda arm ute i verksamheten. Du kommer jobba väldigt nära både inköpsansvarig och försäljningsansvarig.



Ditt arbete kommer innebära mycket kontaktytor med fokusering på hela flödeskedjan, från inköp till försäljning. Detta innebär ett väldigt brett arbete med alltifrån arbete med kalkyler, rabatter, ramavtal, prissättning, varulager mm. Med andra ord en stor möjlighet till ansvar och påverkan.



Vidare kommer du bli ett stöd för försäljningsavdelningen och bolagets butiker i deras arbete med bl.a modulering/simulering av priser och kampanjer. Du kommer även fungera som ett stöd till ledningen och respektive avdelning i arbetet med att nå fastställda ekonomiska mål och tidplaner samt medverka i arbetet med att säkerställa att verksamheten följer de uppsatta rutinerna och processerna.


Din profil

Du har tidigare erfarenhet från liknande arbete och då speciellt avseende inköpssidan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceinriktad och sifferintresserad samt tycker det är väldigt roligt att skapa nya rapporter/kalkyler.



Som person är du en social och prestigelös människa med skinn på näsan och har inga problem med att jobba väldigt hårt i perioder. Vidare är du noggrann i ditt arbete och har en stark analytisk förmåga och kan kombinera helhetssyn med detaljgranskning.



Framgångsfaktorer:

- Tidigare erfarenhet från arbete i byggbranschen

- Tidigare erfarenhet från arbete med inköpsprocesser och rutiner

- Att du som person älskar siffror och tycker det är kul skapa nya rapporter/kalkyler

- God allmänförståelse och intresse för system

- Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel


Tjänsten är en direktrekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kunden.


START: Omgående

OMFATTNING: Heltid, 100%

PLACERING: Solna

LÖN: Enligt överenskommelse

KONTAKT: Anders Hedman, 08-400 255 05

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-10-27


Ansökan

Du ansöker via mailadressen; :@resultatab.se . Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Anders Hedman på 08-400 255 05.


Om oss

Resultat AB är ett konsultbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer.




Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Nilsson

Sara Lindgren

Fabian Berne

Frida Larsson Sivard
073-514 2212
Rebecca Jonas
073-6708850
Malin Thorstensson

Rebecca Jonas
073-670 88 50
Anders Hedman
070-970 1717
Anders Hedman

Malin Thorstensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RESULTAT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltidsanställd
  • Publicerat: 5 oktober 2013

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Maria Bangata 4A
Stockholm, 11863

Liknande jobb


28 februari 2024

18 augusti 2023