Verksamhetscontroller till Ledningsstöd, Statens servicecenter Stockholm

Verksamhetscontroller till Ledningsstöd, Statens servicecenter Stockholm

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelningen ledningsstöd finns inom division medborgarservice där verksamheten med 113 servicekontor bedrivs. Ledningsstöd ansvarar för att samordna divisionens planering och uppföljning, verksamhetsutveckling, kommunikation, utredningar, projekt och utbildning. Ledningsstöd ansvarar även för att koordinera samverkan mellan Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi söker nu en verksamhetcontroller till ledningsstöd
Här får du möjligheten att driva utvecklingen av divisionens arbetssätt för styrning och uppföljning. Har du erfarenhet av en organisation med hög utvecklingstakt blir du en viktig kugge i det spännande arbetet när fler servicekontor öppnas och servicen till medborgarna utökas med tjänster från fler myndigheter.
I din roll som verksamhetscontroller rapporterar du till avdelningschefen som är placerad i Stockholm.

Som verksamhetscontroller ansvarar du för divisionens ekonomiska planering, uppföljning och rapportering samt divisionens verksamhetsplaneringsprocess.
I arbetsuppgifterna ingår arbetet med budgetunderlag, årsredovisning m.m.
Du samordnar även divisionens uppföljning av verksamhetens resultat i samarbete med övriga inom ledningsstöd. Du har också ett nära och gott samarbete med myndighetens centrala ekonomifunktion och andra interna stöd- och ledningsfunktioner.

Servicekontorsverksamheten befinner sig i ett expansivt skede med många utvecklingsinitiativ som ofta bedrivs i projektform och i samverkan med andra intressenter. Här bidrar du både med ett operativt och strategiskt perspektiv i arbetet med kostnadsberäkningar, finansieringsfrågor, ekonomiska överenskommelser och stöd till projektledare i budget och uppföljning.

Avdelningen driver också utveckling av arbetssätt, verktyg och processer så att de tillgodoser verksamhetens behov och är effektiva.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning
• Minst fyra års erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning
• Erfarenhet inom statlig jämförbar verksamhet

Du ska ha följande förmågor:
• Vara strukturerad och noggrann
• Ha god samarbetsförmåga och vara relationsskapande
• Ha ett analytiskt förhållningssätt
• Hitta nya angreppssätt
• Vara pedagogisk och ha förmåga att presentera resultat inför såväl medarbetare som ledningsgrupper

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av projekt (budget och uppföljning)

Övrigt 
Anställningen är tillsvidare på 100 %
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Anställningen är placerad i Stockholm.
Resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 23 februari 2020. Intervjuer planeras preliminärt att hållas under v. 10.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024