OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en verksamhetscontroller till serviceenheten som är nyfiken, analytisk, lösningsfokuserad och kan formulera sig pedagogiskt i tal och skrift. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Serviceenheten vid ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens fordonsförsörjning, fordonsservice och utbildningsservice bland annat vid landets polisutbildningar. Du kommer ha din placering vid gruppen för nationell fordonsförsörjning men arbeta över alla enhetens verksamhetsområden.
Arbetsbeskrivning
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att stödja alla chefer vid serviceenheten med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning i nära samarbete med vår ekonomicontroller. Under ledning av enhetschefen, men tillsammans med enhetens chefer, planerar och dokumenterar du mål i enhetens strategiska inriktning. Du ansvarar för att ta fram förslag på vad som ska följas upp och hur det ska göras. Vidare ansvarar du för enhetens inrapportering till avdelningen som sker tertialvis. I detta arbete ingår att ansvara för enhetens riskportfölj inom ramen för myndighetens arbete med intern styrning och kontroll. Under ledning av chefen för nationell fordonsförsörjning tillkommer aktiviteter och ansvar inom ramen för förvaltningen av Polismyndighetens fordonsflotta och där till anknutna områden.
Utöver detta, vid behov, tillkommer författande av styrande dokument under ledning av processledare samt utredningsuppdrag.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
En akademisk examen inom juridik, statsvetenskap eller ekonomi
Några års erfarenhet av verksamhetsstyrning från myndighet
En särskilt god förmåga att formulera dig i text
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av framtagande av statistik samt presentation av denna
Genomfört förstudier eller andra utredningar
Erfarenhet av intern styrning och kontroll samt riskhantering från myndighet
Tagit fram styrande dokument
Intresse och kunskaper om fordon och fordonsservice
Personliga egenskaper
En förutsättning för att leverera i rollen som verksamhetscontroller vid serviceenheten är att du har en utvecklad förmåga till kommunikation och samarbete, likväl som förmåga att arbeta självständigt. Du måste vara genuint intresserad av att lära nytt, förstå och se din del i helheten. Ytterligare en förutsättning är din vilja och förmåga att lära dig nya digitala verktyg som du omsätter i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta någon av rekryterande chefer:
Karl Holm
Chef för serviceenheten
010-56 690 83
Anders Månsson
Chef för nationell fordonsförsörjning
0706-350 862
anders.mansson@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig HR-konsult:
Sanna Nilsson
HR-konsult
sanna.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Andreas Johansson/SACO, tfn 073-084 13 01
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Umeå, Örebro, Uppsala, Malmö, Göteborg, Stockholm eller Linköping
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Verksamhetscontroller
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, till exempel för att du ska få information, kallelser och eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 7 november 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A577.379/2022 i mailets ärendemening.
I processen kan det bli aktuellt med arbetsprov.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!