Verksamhetscontroller till upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av planeringsavdelningen inom regionstaben.

Enheten består av knappt 20 medarbetare, placerade på Nygatan i centrala Växjö.

Vi arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i Region Kronobergs inköp.


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som verksamhetscontroller kommer du att vara länken mellan upphandlingsenheten och våra verksamheter.

Du kommer att vara ansvarig för att ta fram en fungerande metodik för att följa upp våra avtal samt arbeta med leverantörsutveckling. Du kommer att ha både en operativ och en strategisk roll i detta arbete inom Region Kronoberg.

Din roll blir även att säkerställa så att Regionens verksamheter får rätt avtalsinformation och rätt uppgifter att arbeta vidare med. Arbetet innebär ett nära samarbete med Regionens chefer och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitets utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet från ekonomiarbete och är van att arbeta i Excel samt med uppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i offentlig sektor.

Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och att du har lätt att skapa dig överblick och se samband. Då arbetet innebär mycket kontakter behöver du även ha en mycket god samarbetsförmåga och kunna kommunicera väl både i tal och skrift. Du är drivande, har förmåga att arbeta självständigt och är noggrann.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470-58 66 92
HR-specialist Anna Sörensson
0470-58 64 71
Enhetschef kansliavdelningen Anders Pettersson
076-7221701
HR-samordnare Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Upphandlingschef Tomas Nilsson
0470-586351
Verksamhetsutvecklare Gert-Olov Karlsson
0470-586299
Avdelningschef Annika Andersson
0372-58 55 57
Chef för Regionservice Petra Larsson
0470-58 84 99
bitr verksamhetschef Kerstin Björck
0470- 58 66 92
Utbildningsledare Charlotta Sjölin
0470-58 66 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, RST Regionstab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 Växjö
None

Postadress

Landstinget Kronoberg
Växjö, 35188

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024