Verksamhetshandläggare till Svenska kyrkan

Verksamhetshandläggare till Svenska kyrkan

Arbetsbeskrivning

Just nu söker Svenska kyrkan en verksamhetshandläggare med erfarenhet av administration. Du kommer ha en betydande roll och stötta sektions- och enhetschefer med varierande arbetsuppgifter. I rollen får du möjlighet att utvecklas inom områden som kommunikation, ekonomi och administration.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns över hela Sverige och består av drygt 1 300 församlingar. I rollen som verksamhetshandläggare kommer du att stötta upp sektions- och enhetschefer inom Svenska kyrkans IT-, lön- samt ekonomisektion. Tjänsten innebär stora kontaktytor internt men även externt. Du kommer att samarbeta med sektions- och enhetscheferna samt ett administrativt team. Utöver detta kommer du även ha kontakt med leverantörer och andra avtalsparter. Rollen är perfekt för dig som gillar administrativt arbete i kombination med kommunikation och breda kontaktytor.

Här välkomnas du in till en förstående och inbjudande arbetsplats som verkar för ett bättre samhälle. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning och överrekrytering direkt av Svenska kyrkan om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta sektions- och enhetschefer i deras dagliga arbete
* Se över fakturor och avtal
* Sammanställa rapporter
* Delta i ledningsgruppmöten


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av administrativt arbete, förslagsvis inom ekonomi, kommunikation eller övrig administration
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Officepaketet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 22 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör till hotell

27 maj 2024

Socialadministratör Ekonomiskt bistånd i Partille kommun

Socialadministratör Ekonomiskt bistånd i Partille kommun

27 maj 2024

27 maj 2024

BESÖKSBOKARE Stocksund

27 maj 2024