Verksamhetskoordinator till Kunskapens Hus

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare på Hyresbostäder är du med och bidrar till något stort. Oavsett om du är elektriker, HR-chef eller Verksamhetskoordinator. Det spelar ingen roll. Vi har alla ett och samma uppdrag. Att tillsammans med norrköpingsborna skapa staden vi alla längtar hem till.

Det tycker vi är värt att jobba för.

 

OM KUNSKAPENS HUS

Kunskapens hus har en ambition att vara Klockaretorpets mötesplats för kunskap och kompetens. Hit kommer de boende för att skapa möten, sammanhang och gemenskap. Kunskapens hus har aktiviteter för att öka delaktigheten i samhället och utveckla individers egen vilja att lära sig nya saker.

I kunskapens hus vill vi skapa ett nätverk och en stark samverkan för att utveckla en plattform där verksamheten kan formas efter de boende behov – med ett starkt fokus på att växa utveckla kunskap hos all. Kanske behöver du stärka din IT-kunskap, behöver stöd i föräldrarollen eller vill tillsammans med andra lära dig ett nytt språk? I Kunskapens Hus vill vi samla möjligheter för alla att växa, väcka nyfikenheten och hitta nya sätt att tänka.

Kunskapens hus är en del av centrumbildningen i Klocket och en del av utvecklingen av stadsdelen Klockaretorpet.

 

OM TJÄNSTEN

Nu söker vi på Hyresbostäder en vikarierande Verksamhetskoordinator till Kunskapens Hus. Någon som vill vara med och bygga framtiden i Norrköping. Tillsammans med engagerade kollegor och hyresgäster gör du skillnad. Varje dag.



En av våra stjärnor på Kunskapens hus ska snart vara föräldraledig. Därför söker vi dig som vill vikariera som Verksamhetskoordinator. Tjänsten är ett vikariat på 7 månader med start i augusti 2022.

Tjänsten som verksamhetskoordinator innebär att vara ansvarig för daglig drift, att koordinera och planera verksamheten samt att vara delaktig i att utveckla Kunskapens- och Föreningarnas hus. I detta arbete kommer du att arbeta tillsammans med den interna arbetsgruppen, samarbetspartners och de boende i området. Du får möjligheten att vara med i flera delar av arbetet i Klocket men ansvarar främst för verksamheten med fokus på värdskap, schemaläggning av verksamheten, förhållningssätt och utvecklig. Tillsammans med en tät styrgrupp skapar du framtidens mötesplats där vi tillsammans med andra formar verksamheten efter de behov lokalsamhället har.

Du blir en nyckelspelare för oss och vårt ansikte utåt. En viktig del i ditt arbete blir att skapa tydlighet och organisation i verksamheten. Rollen innefattar även att knyta kontakter och bygga ett förtroende med de intressenter som finns i området.

 

DET HÄR BIDRAR DU MED

Att du brinner för att göra skillnad är vår största förväntan på dig. Sen har vi några mer formella önskemål. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor. Du vill utveckla samhällen där alla människor kan känna sig hemma. Du har några års erfarenhet av att arbeta med liknande frågor. Du känner dig trygg i rollen som ledare och har en förmåga att se helheten utan att tappa fokus på de viktiga detaljerna. Ditt lyhörda, flexibla och prestigelösa sätt skapar förtroende och du har lätt för att få människor att dra åt samma håll.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Talar du fler språk så är det meriterande. Viss kunskap och erfarenhet av marknadsföring och kommunikation är också önskvärt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom personlig mognad, kommunikativ förmåga, samspel i grupp samt förmåga att skapa en organisation utifrån relativt flexibla strukturer.

Uppfyller du inte alla våra önskningar? Men kanske de flesta? Sök jobbet ändå. I slutändan är det framför allt människors glöd, mod och ett öppet sinne som verkligen har kraften att förändra världen.

 

ANSÖKAN

Tycker du att en härligare tillvaro och trygg framtid i Norrköping är värt att jobba för? Då är vi nyfikna på dig. Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 2022-05-05. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.

Vill du veta mer? Hör gärna av dig till Caroline Bielkhammar, Chef Stadsdelsutveckling på telefon nr 011-211637

För att vi på Hyresbostäder ska kunna skapa en inspirerande, trygg och hållbar stad för alla, måste vi som jobbar här också vara alla. Vi behöver människor med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Därför eftersträvar vi mångfald och välkomnar alla sökanden.

Var med och skapa framtiden i Norrköping. Det tycker vi är värt att jobba för.

Välkommen till oss på Hyresbostäder!

Kontaktpersoner på detta företaget

Energisamordnare Johan Axelsson
011-21 08 87
Chef Boteknik Peter Mildén
011-21 15 50
Förvaltningschef Marica Johansson
011-21 16 36
HR-chef Malin Ågehäll
011-21 15 37
Uthyrningschef Thomas Gustafsson
011-211683
Bitr Botorgschef Linda Silver
011-241601
Servicechef Jan Kristensson
011-211623
HR-utvecklare Annika Engberg
011-211657
HR-chef Malin Ågehäll
0730-202605
HR-utvecklare Annika Engberg
0730202694

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hyresbostäder i Norrköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Dalsgatan 16
None

Postadress

Box 2330
NORRKÖPING, 60002

Liknande jobb


1 juni 2024

Familjebehandlare till Ungdomsteamet och Irisverksamheten

Familjebehandlare till Ungdomsteamet och Irisverksamheten

23 maj 2024

Familjebehandlare

Familjebehandlare

31 maj 2024

Socionom till Lysekil v. 24-31!

Socionom till Lysekil v. 24-31!

31 maj 2024