Verksamhetsledare för Flykting och Integration - Myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
I Falkenbergs kommun har man startat upp en ny avdelning - Flykting och integration. Inom denna avdelning finns sedan myndighet och utförare. På myndighet kommer det att arbeta 17 personer: enhetschef, verksamhetsledare, integrationssamordnare, projektkoordinator, socialvägledare, socialassistent samt 8-11 handläggare.

Arbetsgruppen kommer b la att arbeta med utredning och handläggning av ensamkommande barn, uppföljning av insatser samt privatplaceringar men även med frågor gällande stöd- och försörjning av nyanlända. Arbetsgruppen arbetar även med kommunanvisningar samt olika projekt inom integrationsområdet.

Vi söker nu en verksamhetsledare som är nyfiken och redo för utmaningar.

Arbetet som verksamhetsledare innebär att ansvara för den dagliga arbetsledningen inom enheten. Det innefattar metod- och beslutsstöd, ärendefördelning, vardaglig struktur och beslut enligt given delegation. I uppdraget ingår också att säkerställa goda rutiner och rättsäkerhet samt tillsammans med enhetschef och medarbetare arbeta med metodutveckling med ett extra ansvar för omvärldsanalys. Samarbetet med enhetschef är tätt.

Uppdraget förutsätter samverkan både internt inom förvaltningen och externt med berörda myndigheter. Verksamhetsledaren är enhetens företrädare på socialförvaltningens socialutskott.

För att trivas hos os ska du tycka om olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av förändringsarbete inriktat på människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten med bland annat utredning barn- och familj.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du har förmåga att skapa ett positivt och utvecklande arbetsklimat, tycker om att arbeta i team och har vana att arbeta processinriktat.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i BBIC.

Vid rekrytering läggs stor vikt vid sökandes personliga lämplighet. Detta då tjänsten både handlar om myndighetsutövning gentemot enskilda och att ha en arbetsledarroll i arbetsgruppen.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Falkenbergs kommun tillämpar en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elizabeth Rehnström Khaless

Enhetschef Elizabeth Rehnström

Elizabeth Rehnström Khaless, enhetschef
0764-964 463
Enhetschef Lama Akkache

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Nygatan 34
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


12 april 2024

Enhetschef

Enhetschef

12 april 2024

11 april 2024

Enhetschef till stöd- och utredningsenheter

Enhetschef till stöd- och utredningsenheter

10 april 2024