Verksamhetsledare till Kulturkvarteret Hallarna

Verksamhetsledare till Kulturkvarteret Hallarna

Arbetsbeskrivning

Hallarna söker en ny verksamhetsledare som fortsätter utveckla denna pärla i Norrköpings kulturliv. Det är en viktig och rolig roll, där din energi och vision hjälper till att forma kvarteret.

Om arbetsplatsen
Hallarna är Norrköpings nav för den fria kulturen. Här sker hundratals evenemang med musik, teater, dans och utställningar årligen, liksom tusentals repetitioner, kurser och workshops. Vi har företagsateljéer till kulturföretagare, sju scener, restaurangservering och skulpturpark. Det senaste decenniet har Hallarna utvecklats kraftigt och kvarteret ska fortsätta växa.


Arbetsuppgifter
Vi söker en person som kan utveckla och förvalta Hallarna med livskraftiga visioner och energi. Arbetet sker både på strategisk och praktisk nivå. Tjänsten ställer höga krav på strukturell förmåga, flexibilitet och egen drivkraft. En förmiddag kan du stå och hamra på en trasig gradäng, för att på eftermiddagen föredra ekonomistrategier för en styrelse.
Du ansvarar för lokalhantering där bokningssystemet är hjärtat i verksamheten. Teknik- och utrustningsfrågor tar du hand om, liksom underhåll, säkerhet, miljö- och trivselfrågor.
Du har personalansvar för arbetsteamet med åtta anställda, vilka du ger förutsättningar att göra ett bra jobb. Du leder med tydlighet och trygghet. Situationsbaserat ledarskap med lösningsfokus är ett måste.
Du har budgetansvar för verksamheten där du planerar ekonomin, prioriterar inköp, gör prognoser och rapporter till styrelse och ser till att budgeten är i balans. Du vet hur du söker projektmedel och kan skriva projektansökningar med hög kvalitet.
Du marknadsför Hallarna och evenemangen som sker här. Du har externa kontakter på många nivåer och kan prata med bönder på bönders vis, och med de lärde på latin. Du trivs med att vara en spindel i kontaktnät för kulturarbetare och kreatörer.
Du sköter vanligt förekommande administrativa uppgifter, samt uppföljning gentemot uppdragsgivare och styrelser.
Det låter mycket, som tur är har du arbetskamrater som också har en del av dessa arbetsområden i sina tjänster. Som ledare delegerar du naturligtvis arbetet adekvat. Vi är ett sammansvetsat arbetslag som tar hand om kvarteret. Alla hjälps åt, och tar stöd av varandra. Därför är du inte rädd att rycka in när det behövs. Verksamhetens natur gör att det kan ske oväntade händelser som du behöver delta i att lösa på kort varsel. Du har ett slutligt ansvar för att verksamheten fungerar, användare och publik trivs, och att ekonomin är stabil. I detta står du också utsatt för både klagomål och beröm.
Arbetslaget stödjer alla de arrangörer, föreningar och företag som gör kvarteret levande. Dessa är dina praktiska uppdragsgivare, du arbetar för att serva dem i Hallarna som är deras plattform för yrkesarbete och kreativt utlopp. Du marknadsför och opinionsbildar för deras villkor. Du adjungeras in i flera styrelser, och det förväntas att du också tar en ordinarie styrelseplats i dotterbolaget Dynamo Bistro AB.


Kvalifikationer
Du har utbildning inom kultur, entreprenörskap, projektledning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner adekvat för tjänsten.
Du har entreprenöriella instinkter, ordningssinne och dessutom är du trevlig och trygg i alla lägen. Du behöver tåla stress eftersom många parallella arbetslinjer löper samtidigt.
Du är kommunikativ i ditt ledarskap och tycker om att leda människor med olika bakgrund i utveckling och förändring.
Du har god förmåga att organisera verksamhet och är van projektledare.
Du har en hög social förmåga och passar lätt in i ett tajt arbetslag.
Du har stort intresse för kulturfrågor och entreprenörskap.
Du uttrycker dig med mycket god svenska i tal och skrift, och du klarar en hög belastning på telefon, epost och sociala medier.
Du har hög datorkompetens, van vid Officesviten, gärna också erfarenhet av webbkonferensverktyg, webbutvecklingsverktyg och designprogram.
Du har kompetens inom marknadsföring på sociala medier.
Du har erfarenhet av budgetansvar och personalansvar.
Ett plus är erfarenhet av arrangörskap och/eller projektansvar inom kulturområdet.
Ännu ett plus är erfarenhet av serveringsfrågor.
Du har en bakgrund med mycket hög arbetsplatsnärvaro i tidigare anställningar, och har huvudsakligen arbetat flera år på tidigare tjänster med glesa byten av anställningar.


Formalia
Du anställs av Föreningen Kulturkammaren. Verksamheten drivs med uppdrag från Norrköpings kommun. Arbetsgivaren är ansluten till IDEA och har tjänstemannaavtal mellan Unionen, Idea och Akademikerförbundet.
Du arbetar heltid på plats i Hallarna under kontorstider på vardagar 8-17. Kvälls- och helgarbete kan också förekomma. Övertidskompensation enligt kollektivavtal.
Vid anställning behöver du lämna ett utdrag ur belastningsregistret avsett för arbete med barn och unga.


Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse i december 2020. Vi avser då att kunna göra överlämning av tjänsten tillsammans med avgående verksamhetsledare. Har du längre uppsägningstid på nuvarande arbetsplats, är vi öppna för deltidslösningar under en övergångsperiod.


Lön
Fast månadslön. Ange löneanspråk i ansökan. Var medveten om att du söker ett jobb hos en ideell förening inom kultursektorn. Höga löneanspråk är förståeliga utifrån den omfattande tjänstebeskrivningen ovan, men en verksamhet av denna karaktär kämpar alltid med begränsade medel.


Ansökan
Sista ansökningsdag fredag 30 oktober 2020.
Sök tjänsten genom att skicka din ansökan, innehållande CV, personligt brev, kontaktuppgifter till två referenspersoner från olika arbetsplatser, samt en visionsbeskrivning om vad du skulle vilja forma Hallarna till. Max längd på personligt brev och visionsbeskrivning 500 ord vardera. Ansökan utan samtliga dessa bilagor beaktas inte.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig enbart skicka in din ansökan via e-post.


Anställningsprocessen
Efter urval, väljer vi ut några sökande för fördjupade genomgångar och intervju. Räkna med skriftliga uppgifter och fysiska möten på kort tid om du blir utvald som en av de toppsökande. Vi arbetar löpande under annonseringstiden med urval och intervjuer för att kunna fatta beslut om tillsättning snarast möjligt efter deadline och ser gärna att du söker så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!


#Verksamhetsledare #Kulturkvarter #Hallarna #Norrköping #Kultur #Projektledare #Norrköping #Scen #Kulturhus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KULTURKAMMAREN NORRKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Besöksadress

TUNNBINDAREGATAN 37
NORRKÖPING

Postadress

TUNNBINDAREGATAN 37
NORRKÖPING, 60221

Liknande jobb


Kultur- och fritidschef

5 oktober 2023

28 september 2023

Biträdande verksamhetschef till Dieselverkstaden

Biträdande verksamhetschef till Dieselverkstaden

18 september 2023

Enhetschef till Allmänkultur

Enhetschef till Allmänkultur

8 september 2023