Verksamhetsledare till MejDej-kooperativet

Arbetsbeskrivning

Dreamwork

Kort om tjänsten
Som Verksamhetsledare för MejDej-kooperativet har du det övergripande ansvaret för hela verksamheten. Du arbetar långtsiktigt och med medlemmarnas och kooperativets bästa för ögonen. Du leder kooperativet och dess medarbetare genom ständig omvärldsbevakning och framförhållning.

Om företaget
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens som möjligt hos våra anställda och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.

MejDej-kooperativet är en verksamhet godkänd av IVO (Inspektionen för vård och omsorg) och bedrivs utifrån LSS och SOL. Kooperativet har ca 450 anställda assistenter. Läs gärna mer om verksamheten på www.mejdej.se


Mer om tjänsten
Som verksamhetsledare har du till uppgift att bedriva kooperativets verksamhet enligt styrelsens beslut. Detta innebär bl.a. att du:

• Ansvarar för att verksamheten bedrivs och redovisas utifrån sunda ekonomiska principer och i enlighet med gällande lagstiftning
• Omvärldsbevakning – vilka förändringar sker och vilka åtgärder behöver MejDej genomföra för att leva upp till de krav som gällande lagar och regler ställer?
• Styrelsemöte förebereds tillsammans med styrelseordförande. Ta fram underlag inför mötena så att styrelsen kan fatta välgrundade beslut.
• Nödvändiga styrdokument/policies och motsvarande upprättas, underhålls och efterlevs.
• Komptentensutveckling är en mycket viktig del i MejDej’s verksamhet. Som verksamhetsledare ansvarar du för att medarbetare och medlemmar som fungerar som arbetsledare har den utbildning som krävs för att verksamheten ska fungera på bästa möjliga sätt.
• Du ansvarar för att på bästa sätt leda kooperativets verksamhet på både kort och lång sikt.


Din profil
Du är utbildad socionom eller motsvarande. Du har erfarenhet av, och trivs med, att arbeta i ledande ställning. Du har troligen tidigare erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättning. För att kunna leva upp till de krav som verksamheten ställer på dig är det också viktigt att du är van vid att läsa och tolka lagtext.

Du leder ditt team med driv och engagemang. Du har förmåga att skapa delaktighet. Du inser värdet av kommunikation och har en god kommunikativ förmåga. Du är lyhörd, social och beslutsför. Du har självklart ett stort intresse för människor – både i ditt ledarskap och som person i övrigt.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


19 april 2024

16 april 2024