Verksamhetsledare till Ung Tälje

Arbetsbeskrivning

Samverkansprojektet Ung i Tälje är inne i stt tredje och sista år i projektform. Besked väntas under sensommar/höst angående hur nästa år ser ut för Ung i Täljes verksamhet avseende omfattning, innehåll och placering. Under projekttiden har metoder och samverkansformer arbetats fram. Uppsamlade kunskaper från projektet behöver nu säkras och föras in i ordinarie verksamheter.

Ung i Täljes verksamhet syftar till att flexibelt men ordnat stötta ungdomar (ålder 16-29 år) som saknar sysselsättning och som är i behov av samordnat stöd från minst två parter. Stödet ska leda till att ungdomarna kommer vidare huvudsakligen till studier eller till arbete för att inte riskera ett stadigvarande utanförskap.

De parter som ingår i samverkansarenan Ung i Tälje är Södertälje kommun, Försäkringskassan, Landstinget, Arbetsförmedlingen samt Samordningsförbundet i Södertälje som sedan starten har finansierat en god del av verksamheten. Ung i Tälje styrs genom en ledningsgrupp (som träffas ungefär månadsvis) med representanter från samverkansparterna tillsammans med verksamhetsledaren. Verksamhetsledaren ansvarar för daglig drift av Ung i Täljes verksamhet med den personal som är utkommenderad med uppdrag från respektive samverkansparter.


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som verksamhetsledare ska du bidra till att hålla ihop såväl arbetsgrupp som ledningsgrupp. Du kommer hålla samman och leda det dagliga operativa arbetet där ungdomar med behov av samordnat stöd från minst två samverkansparter erbjuds det behövda stödet. Du kommer sammanställa uppsamlade kunskaper från projektet och skapa förutsättningar för implementering av dessa i ordinarie verksamheter. Som verksamhetsledare ska du även ha god överblick över ekonomi och resursutnyttjande, förbereda nulägesbeskrivningar, historik och planera utifrån statistik och kvalitativa ingångar.

En viktig del i din roll är att få personalen att trivas och ha kul på jobbet och i personalgruppen. Du skapar en trygghet och realism i personalgruppen trots att förändringar i små eller stora former kan väntas ske.


KVALIFIKATIONER
Utbildning: Du som söker har en socionomexamen, ytterligare relevanta utbildningar är meriterande, exempelvis Pejl projektledarutbildning och MI.

Arbetslivserfarenhet: Krav ställs gällande att ha några års erfarenhet av projektledning med personalansvar, liksom att ha arbetat med liknande målgrupp och/eller frågor några år. Har du arbetat inom annan kommun och/eller annan offentlig verksamhet ses det som meriterande.

Vi ser framför oss några nyckelegenskaper hos den tilltänkta verksamhetsledaren: som person bör du vara lyhörd med förmåga att skapa förtroende, klara av att fatta impopulära beslut vid behov och ha en pragmatisk hållning.


ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Resultatenhetschef Arbetsmarknadsenheten Cecilia Svahnalam
08-5230 6295
Resultatenhetschef Per Lundström
08-52306009
Gruppchef Katarina Selin
0852303434
Pelle Nygren
0852306009
Resultatenhetschef Per Lundström
08-52306009

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast , upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 20 juli 2016

Besöksadress

15189
None

Postadress

Campusgatan 26
Södertälje, 15189

Liknande jobb


17 maj 2024

Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

10 maj 2024

Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024