Verksamhetssekreterare 50%

Verksamhetssekreterare 50%

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde thoraxkirurgi och -anestesi

Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vår verksamhet
Verksamhetsområdet thoraxkirurgi och –anestesi är en högspecialiserad enhet som tillhandahåller hjärt- och lungkirurgi inklusive intensivvård. Vi utför ca 1200 större operationer per år och arbetet kännetecknas av teamkänsla kring patienterna och mellan avdelningarna inom verksamheten. Vi har ett starkt fokus på att utföra en högkvalitativ vård till form och innehåll.

Ditt uppdrag
Vi söker nu en verksamhetssekreterare på deltid (50%) som stöd till verksamhetens forskning, utbildning och utveckling (FoUU). I rollen ingår administrativt stöd till verksamhetens FoUU-råd och dess operativa arbetsledning. Arbetsuppgifterna innefattar till stor del fakturahantering och ekonomisk uppföljning men även mycket kommunikation och samarbete med forskare och andra aktörer.

FoUU-rådet och dess operativa arbetsledning leds närmast av universitetsföreträdaren som är professor i thoraxkirurgi, men du är organisatoriskt direkt underställd verksamhetschefen. I viss mån ingår även annat arbete som administrativt stöd till ledningsgrupp och verksamhetschef. Även arbetsuppgifter med kvalitetsdata, stöd till remisshantering och fakturering kan bli aktuell.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från universitet/högskola av ekonomisk uppföljning, fakturahantering samt administration. Erfarenhet från administration inom sjukvård är meriterande. Det är även viktigt att du är van vid självständigt arbete med att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, sätta upp och hålla tidsramar samt har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har vilja och förmåga att hjälpa och samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?
Verksamhetschef Fredrik Lennmyr, tel 018-611 30 99
Facklig kontaktperson, nås via växeln tel 018-611 00 00

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf).

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Ansökningarna kommer att granskas kontinuerligt under ansökningsperioden och intervjuer kan komma att äga rum innan ansökningstidens slut så skicka gärna ansökan så tidigt som möjligt.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024