Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Det går bra för Kalmar. Många vill bo och jobba här och åtskilliga företag väljer att etablera sig i regionen.

Kalmar kommun är kommunens största arbetsgivare. En arbetsgivare som erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb som direkt påverkar våra kommuninvånare. Vårt mål är att vi ska vara en av de mest attraktiva, utvecklande och effektiva arbetsplatserna i landet. Vi vill att alla arbetsplatser i Kalmar kommun karaktäriseras av jämställdhet, medbestämmande, samverkan, flexibilitet, utveckling och frihet.

Du som arbetar i Kalmar kommun ska ha de bästa förutsättningarna för att trivas och lyckas med ditt jobb. För oss är det viktigt att du ska kunna kombinera ditt arbete med ett rikt fritidsliv. Därför är vi glada att vi av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges mest intressanta offentliga arbetsplatserna 2015.

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete vid socialförvaltningen i Kalmar kommun. Till den administrativa enheten söker vi en engagerad, självständig och nyfiken verksamhetsutvecklare.
I den administrativa enheten ingår förutom verksamhetsutvecklare även ekonomer, IT-utvecklare, ekonomiadministratörer, administratör och vaktmästare, totalt 23 medarbetare. Enheten leds av en administrativ chef.
Enhetens verksamhetsutvecklare (totalt sex tjänster) utgör en stödfunktion i frågor som rör kvalitets- och utvecklingsarbete. Verksamhetsutvecklarna är nischade mot olika områden inom verksamhetsutveckling såsom ledningssystem och systematiskt kvalitetsarbete, kvalificerade utredningar samt utbildning och implementering av metoder. Arbetet innebär att vara ett stöd i att möjliggöra och underlätta för förvaltning och verksamhet att nå sina mål och uppfylla de krav på kvalitet som finns inom socialförvaltningens område.
I första hand kommer du att arbeta med kvalificerat utredningsarbete samt i viss mån med utbildning och implementering av metoder. Dessutom kommer du att vara ett stöd i att analysera trender och tendenser. I arbetsuppgifterna ingår också att utvärdera och följa upp olika verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan relevant utbildning, gärna på masternivå. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och god analytisk förmåga. Har du erfarenhet av arbete inom den sociala barn- och ungdomsvården är det meriterande.
Som person är du engagerad, pedagogisk, har lätt för att samarbeta och självständigt driva arbetet framåt.
Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning (SoL och LSS). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga är en förutsättning i arbetet.
Körkort B krävs.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Möller, avdelningschef
0480-45 08 85
Åsa Holmberg, Akademikerförbundet SSR
0480-45 08 77
Lena Jenisch, Vision
0480-45 09 06
Avdelningschef personal Barbro Schött
0480-45 09 31
Löneadministratör Carina Nilsson
0480-45 37 09
Förvaltningschef Cecilia Frid
0480-45 38 91
Alkoholhandläggare Margareta Ekeroth-Åkesson
0480-45 09 22
Avdelningschef Kristina Appert
0480-45 09 50

Sammanfattning

Besöksadress

39128
None

Postadress

Box 611
Kalmar, 39126

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023