OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
ARBETSUPPGIFTER
Vård och omsorg bedriver en bred verksamhet och ansvarar för omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och behandling till vuxna.
Ditt huvuduppdrag som verksamhetsutvecklare är att ge stöd till förvaltningschef och enhetschefer i utvecklings-, kvalitets- och processarbete.
Du arbetar på uppdrag av förvaltningschef som processtöd vid förändrings/förbättringsarbete samt har uppdraget att driva projekt självständigt med processägaransvar inom hela förvaltningens verksamhetsområde. Vi har i verksamheterna påbörjat ett arbete med LEAN som förhållningssätt.
I uppdraget som verksamhetsutvecklare ska du
- kunna inspirera, motivera, driva och utveckla
- arbeta med och införa metoder för förbättringsarbete, såsom exempelvis kvalitetsledningssystem
- Bidra med omvärldsbevakning och förslag till utvecklingsstrategier för verksamheterna
Du är utvecklingsinriktad, har kapacitet att tänka nytt och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är en självständig och tydlig person. Du samarbetar på ett lyhört och smidigt sätt och du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.
Organisatoriskt är verksamhetsutvecklaren underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
- Erfarenhet av kvalitets-, utvecklings- och förändringsarbete samt processledning
- För uppdraget lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av att leda grupper och vara bekväm i den rollen
- Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgsverksamhet
- Mycket god språkförmåga
- Mycket god datorvana
Meriterande är:
- Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Gruffman-Arne
0585-487 85
Maria Hällsten
0585- 487 78
Karolina Söderberg
0585-487 83
Enhetschef, Hemvården Anna-Karin Gruffman-Arne
0585-487 85
Enhetschef, Linden Carina Eriksson
0585-488 16
Tf Förvaltningschef/tf enhetschef LSS/Socialpsykia Henrik Westerling
0585-489 43
Enhetschef, Oxelgården Olof Björkdahl
0585-488 80
Kommunal Lekeberg
0585-488 03
Förvaltningschef Carina Nilsson
0585-487 43
Nås via växeln Fackliga organisationer
0585-487 00