Verksamhetsutvecklare digitalisering HR till Linköpings kommun

Verksamhetsutvecklare digitalisering HR till Linköpings kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare på HR-staben planerar och driver du digitaliseringen av processer och rutiner inom ramen för HR. Arbetet ligger i linje med Linköpings kommuns övergripande mål om ökad digitalisering och automatisering genom en effektivare och mer digitaliserad administration i verksamheten.


Rollen innebär mycket samverkan med olika funktioner inom kommunen, framför allt med objektspecialister inom HR, utvecklare på IT-avdelningen och chefer på förvaltningarna. Tillsammans med andra leder du i förändring och bidrar till att skapa förutsättningar för kommunen att lyckas med den beteendemässiga omställningen som ett alltmer digitaliserat arbetssätt kräver.

Arbetet inkluderar bland annat

- leda, koordinera och kvalitetssäkra mål inom objektprodukterna för HR-processerna
- ansvara för HR:s del i objektplanen för vår IT-styrning (samla in, sammanställa och prioritera behov)
- projektledning inom ramen för PM3
- medverka i arbetet med att se över användandet och skapa förutsättningar i befintliga system, såsom HR- och lönesystem
- etablera digitala system och verktyg samt skapa rutiner för förvaltningen av dessa

Din arbetsplats
HR-staben har i uppdrag att ansvara för kommunens arbetsgivarpolitik. Det handlar exempelvis om utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke, chef- och medarbetarskap, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Det handlar även om förhandlings- och kollektivavtalsfrågor samt anställningsvillkor. Du är organisatoriskt placerad på Kommunledningsförvaltningens HR-stab med förhandlingschef tillika biträdande HR-direktör som närmaste chef. Vi värdesätter arbetsglädje och förhåller oss till varandra på ett prestigelöst sätt.

Du som söker
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom kognitionsvetenskap, systemvetenskap eller motsvarande. Du har god pedagogisk förmåga och erfarenhet av liknande roll där du arbetat med verksamhetsutveckling med projekt- och förändringsledningsansvar. Erfarenhet av att ha arbetat i HR/lönesystem, med systemförvaltning och att ha utvecklat HR processer i en offentlig verksamhet ses som meriterande.

Du är en person som ser möjligheter och är innovativ för att hitta nya lösningar. Vidare är du analytisk med förmåga att se helhet och trivs med att arbeta med komplexa frågeställningar. Du är trygg i dig själv, prestigelös och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra likväl som att självständigt driva dina processer framåt. Uppdraget kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Mer information

För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.

Ansök senast den 2022-12-18.
Ansök här


I denna ansökan bifogar du inget personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Verksamhetskonsult inom Microsoft 365

Verksamhetskonsult inom Microsoft 365

22 maj 2024

13 maj 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024