Verksamhetsutvecklare, HK, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare vid huvudkontoret 
innebär att du kommer att arbeta strategiskt och operativt med att samordna, stödja, utveckla och förvalta frågor inom beskattningsområdet. Du kommer att analysera verksamhetens behov, identifiera förbättringsområden och utvärdera verksamheten samt driva förändringen framåt för att uppnå önskade effekter. Arbetsuppgifterna berör i första hand BAS-registret (grundregister för skatteregistrering) men du kommer även fungera som ett kompetensstöd för verksamhetsutveckling inom enheten. Arbetet innebär att du samverkan med såväl interna som externa parter. Du kommer att fungera som en brygga mellan IT-avdelningen och verksamheten och det är viktigt att du har förmåga att se till helheten. I förlängningen ser vi gärna att du deltar i förstudier, skriver direktiv till förstudier samt leder projekt. 

Du är placerad på huvudkontoret i Solna och vi är 15 medarbetare på verksamhetsenhet 4.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har en högskoleutbildning om 120p/180hp

• har minst tre års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt har minst tre års arbetslivserfarenhet från Skatteverket med inriktning mot beskattningsområdet

• är resultat- och målinriktad

• är utvecklingsorienterad och nytänkande

• har analytisk förmåga

• har kommunikationsförmåga i tal och skrift

• har förmåga att stöjda och samverka.



Det är meriterande om du
erfarenhet av att driva verksamhetsorienterade förändringsprojekt, att implementera samt förvalta förändringar inom t ex statlig/kommunal verskamhet eller i en större organisation. Det är även meriterande om du har arbetat utifrån teorier, metoder, modeller och verktyg som stödjer verksamhetsutveckling. Erfarenhet från IT-branschen kan också vara meriterande. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2013

Liknande jobb