Verksamhetsutvecklare inom administrativta avdelningen, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vi erbjuder dig en viktig roll där du bidrar till att verksamheten utvecklas, och du har möjlighet att påverka framtiden för myndigheten. Genom att driva och delta i olika uppdrag, projekt och metoder för verksamhetsutveckling bidrar du till att förbättra Skatteverkets förmåga att utföra sitt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare innebär att du arbetar med utveckling av administrativa avdelningens olika verksamheter. Avdelningen ansvarar för områdena personal, inköp och upphandling, lokalförsörjning och lokalförvaltning, internservice, dokumenthantering och användarstöd. Du kommer att arbeta såväl i grupp som individuellt. Arbetet innebär att du kan leda eller delta i större projekt eller mindre uppdrag. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp utvecklingsinsatserna.

Du möter avdelningens chefer och medarbetare i deras vardag och samarbetet sker allt som oftast med andra avdelningar inom Skatteverkets huvudkontor.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har


• högskoleexamen inom ett område som är relevant för rollen, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• erfarenhet av verksamhetsutvecklingsarbete, gärna i större organisationer
• förmåga att coacha grupper i förändringsarbete
• erfarenhet av projektarbete, gärna som projektledare
• social kompetens och god samarbetsförmåga
• ett strukturerat arbetsätt och god planeringsförmåga
• drivkraft och förmåga att arbeta proaktivt  
• god kommunikativ och pedagogisk förmåga, i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av budget- och prognosarbete samt kunskap om målanalys, processmodellering, pedagogik och presentationsteknik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 augusti 2015

Liknande jobb


Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024