Verksamhetsutvecklare inom individ- och familjeomsorgen med inriktning mot

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Individ- och familjeomsorgen i Sandviken är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerättsenhet, Sandvikens Familjecenter, samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarområde finns även samordningsansvaret för kommunens drogförebyggande och barn- och ungdomsstrategiska arbete, folkhälso- och trygghetsfrågor samt handläggning av alkoholtillstånd.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 180 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i olika åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Tjänsten som verksamhetsutvecklare med IT-inriktning är nyinrättad med anledning av att förvaltningen ser ett behov av att arbeta mer strategiskt med verksamhetsutveckling ur ett IT-perspektiv. Tjänsten är organisatoriskt placerad inom förvaltningens administrativa stab där bland annat verksamhetsutvecklare/utredare och systemförvaltare ingår, och är direkt underställd förvaltningschefen.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde med inriktning på IT. I arbetsuppgifterna ingår bland annat utveckling av förvaltningens verksamhetssystem, utbildningsinsatser i samarbete med systemförvaltare, utveckling av e-tjänster, omvärldsbevakning, implementering av uppföljningsverktyg och metodstöd, kvalitetssäkring av statistikuttag, information på hemsida/intranät med mera. Du representerar förvaltningen gällande IT-relaterade frågor i bland annat kommunövergripande arbetsgrupper och kommer att ha många kontaktytor gentemot förvaltningens chefer och övrig personal, övriga förvaltningar, IT-kontor samt IT-leverantörer.
Arbetet innebär en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskoleutbildning inom området beteendevetenskap/samhällskunskap och erfarenhet av arbete med IT-frågor utifrån ett verksamhetsperspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, har kunskap om dess lagstiftning samt om verksamhetssystemet Procapita/LifeCare.
Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner.
Du kan arbeta självständigt med ett strategiskt och analytiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana av att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik, och har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer fortlöpande urval att tillämpas, så tveka inte med att skicka din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024