Verksamhetsutvecklare inom Kontorsservice och upphandling till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Arbetsuppgifter och ansvar 
Kontorsservice och upphandling (VSK) är ett verksamhetsområde inom Verksamhetsstöd. VSK levererar tjänster och stöd inom bl.a. kontorsservice, lokalförsörjning, fysisk säkerhet, upphandling och hållbarhet. VSK har en bemanning om ca 270 årsarbetare fördelat på många orter och kontor.

Arbetet som verksamhetsutvecklare för VO Kontorsservice utgår ifrån att stödja verksamhetsområdets olika områden med verksamhetsutveckling. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att grundorsaksanalysera utmaningar för att sedan utveckla kvalitetsfokuserade lösningar. Utvecklingsarbetet bedrivs både i uppdrags- och projektform där kvalitativa modeller och metoder används. I rollen som verksamhetsutvecklare för VO Kontorsservice ingår även att hålla i utbildningar, förändringsledning och processutveckling. Arbetsrollen ställer krav på självständigt arbete, projektledning och projektdeltagande.

I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar.

Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet av att delta och leda verksamhetsutveckling
• har goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• har god förmåga att skapa kontakter och samarbeta över organisatoriska gränser
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt skapa framdrift i dina uppdrag

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av processutveckling
• har erfarenhet av arbete på såväl strategisk som operativ nivå
• har erfarenhet av IT-kravställning
• har erfarenhet av att arbeta i en stor organisation
• har arbetat med digitalisering och automatisering

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i stor utsträckning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Svenskt medborgarskap krävs eftersom att tjänsterna kommer att vara säkerhetsklassade och säkerhetsprövning kommer att genomföras.

Kontakt
Rekryterande chef: Rolf Hellman, 010-116 96 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Karin Carlsson, tel. 010 111 6643 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Anne Hagberg, tel 010-116 12 93 Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2019

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 juli 2019

Liknande jobb


Business Analyst to Samsung

Business Analyst to Samsung

24 april 2024

BUSINESS ANALYST

11 april 2024

11 april 2024