Verksamhetsutvecklare med projektledarerfarenhet

Verksamhetsutvecklare med projektledarerfarenhet

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter växa! Har du arbetat med projektledning, verksamhetsutveckling och lett förändringsarbete? Vill du hjälpa oss att utveckla vår verksamhet?

Kammarkollegiet har, bland många andra åtaganden, i uppdrag att tillhandahålla ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd till arbetstagare på arbetsplatser utan kollektivavtal. Vidare betalar Kammarkollegiet ut den statliga ersättning som arbetsgivare som finansierar en registrerad omställningsorganisation har rätt till. Avdelningen inom Kammarkollegiet, Den offentliga omställningsorganisationen, skapar därmed en grundläggande likvärdighet mellan de som omfattas av kollektivavtal och de som inte gör det. Avdelningen är relativt nybildad och är mitt i arbetet med att forma processer och systemstöd. Avdelningen är placerad i Karlstad.

 Avdelningen består av tre enheter; Ansökningsenheten, Kommunbidrag och ersättningsenheten samt Process och uppföljningsenheten, den aktuella tjänsten är placerad på den sistnämnda. 

Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsutvecklare initierar och leder du avdelningsinterna utvecklingsarbeten, vilket omfattar allt från att i samverkan med andra analysera behov, genomföra förändringar och följa upp genomförda arbeten.

Uppgifterna kräver att du har förmågan att skapa dig helhetssyn och lätt kan sätta dig in i nya verksamheters rutiner och processer samt att du är tydlig i ditt ledarskap och kan motivera till förändring. Tjänsten infattar bland annat:


• Projektledning, verksamhetsutveckling, förändringsledning
• Processutveckling, systemstöd, informationsflöden
• Coachning och metodstöd

Det första uppdraget innebär att leda och driva arbetet med vårt framtida systemstöd. Det nya systemet ska innehålla stöd för handläggning av ansökningar från arbetstagare, inklusive kommunikation med upphandlade rådgivare och analys av data. Det innebär framför allt utveckling och anpassning av såväl nytt system som befintliga processer och rutiner samt implementering och utbildning i systemet. Det nya systemet ska bidra till en effektiv, rättssäker och enkel hantering av ansökningar, beslut och uppföljning av omställnings- och kompetensstöd samt yttranden. Systemet kommer att ha integrationer till såväl andra myndigheter som interna stödsystem. Systemet ska bistå såväl sökande som externa leverantörer av tjänster som interna handläggare och analytiker.

Arbetet sker i nära samarbete med avdelningens övriga medarbetare såsom handläggare, verksamhetsutvecklare, analytiker och förvaltningsledare, samt övriga kollegor inom Kammakollegiet.

Är du vår nya kollega? 
Vi söker dig som har:


• För tjänsten relevant akademisk utbildning innehållande exempelvis projektledning, systemvetenskap eller verksamhetsutveckling, alternativt arbetslivserfarenhet som Kammarkollegiet bedömer likvärdig.
• Flera års aktuell och relevant erfarenhet från liknande roll.
• Flera års erfarenhet från att leda förändrings- och utvecklingsarbete.
• Flera års erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet av utveckling av digitala stödsystem
• Erfarenhet kring implementation av systemstöd.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har: 


• Erfarenhet från statlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i verksamhet med stora ärendemängder

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du förmågan att växla mellan kvalitativt utredningsarbete och att entusiasmera andra medarbetare inför ett utvecklings- och förändringsarbete. Du är noggrann och strukturerad med mycket god analytisk förmåga. Du behöver också ha en mycket god samarbetsförmåga men trivs även med att arbeta självständigt. Rollen kräver ett tryggt handlag med människor och teknik, och en förmåga att snabbt sätta sig in de aktuella förutsättningarna för uppdraget.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Det här erbjuder vi som statlig arbetsgivare - Kammarkollegiet

Ansökan 
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 13 augusti 2023.

Kontaktpersoner 
Helena Olsson, enhetschef, telefon 054-220 94 20
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb