Verksamhetsutvecklare - område betalning och finans

Arbetsbeskrivning

Vi söker verksamhetsutvecklare till avdelningen för Gemensamma försäkringsfrågor, VO Betalning och Återbetalning med placering i Stockholm

Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har 5 olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet och omprövning, sjukpenninggrundande inkomst och kundmöte, betalning och återbetalning, kontroll, servicekontor.

Område Betalning och finans ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalsystem och verksamhetsprocesser inom betalområdet. Vi är också kravställare för de ekonomiadministrativa tjänster som rör försäkringsekonomi.

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som verksamhetutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar.

Vi söker dig som  


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet av att delta och leda verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av IT-kravställning
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation

Uppdraget kräver att du har en mycket god förmåga att lyfta blicken och se helheten, har ett gott omdöme och personlig mognad. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Inför rekryteringsarbetet har Försäkringskassan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner

Chef: Maria Sjögren, 010-116 25 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist, Linda Johansson 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, 010-116 34 74, Saco-S: Joakim Larsson 010-118 87 54, Seko: fseko@forsakringskassan.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 29 maj 2019.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 maj 2019

Liknande jobb


BUSINESS ANALYST

11 april 2024

11 april 2024

10 april 2024