OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen är en myndighetsförvaltning med ca 320 medarbetare. Socialchefen är ansvarig för förvaltningens tre huvudområden, ekonomisk bistånd, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har avdelningschefer och gruppchefer för de olika verksamhetsområdena. Inom förvaltningen finns en personalchef, en ekonom och en administrativ chef.
Arbetsplats och arbetsuppgifter
Avdelningen leds av avdelningschef.
Förutom avdelningschef består ledningsgruppen av fem gruppchefer och en verksamhetschef. Ledningen har en verksamhetsutvecklare som stöd för främst olika utvecklings-och uppföljningsfrågor.
Avdelningens tre huvuduppdrag är att
- utreda och bedöma rätten till försörjningsstöd
- utreda de bakomliggande orsakerna till försörjningsproblem och tillsammans med den enskilde planera för hur vägen till självförsörjning ska bli så kort som möjligt
- följa upp planerade insatser
Vår vision är att stärka människor till egen försörjning genom professionalitet och samverkan.
Vill du vara med och förverkliga denna vision ihop med oss och alla våra engagerade medarbetare på AFI?
Uppdraget som verksamhetsutvecklare innebär i huvudsak arbete på två olika nivåer på socialkontoret.
I grova drag innebär det att 75 % av arbetstiden läggs på arbetet med att stödja avdelningens utvecklings-och uppföljningsarbete. 25 % av arbetstiden används till förvaltningsövergripande utvecklingsfrågor som fördelas och samordnas av utvecklingsledaren i samråd med socialkontorets ledningsgrupp.
Verksamhetsutvecklaruppdraget innebär i huvudsak att stödja avdelningens chefer och medarbetare i arbetet med ständiga förbättringar, bidra till hållbara strukturer för förbättringsarbete samt tillföra kunskap om metoder och verktyg för analyser och utvecklingsarbete. Övriga arbetsuppgifter handlar exempelvis om att arbeta med att utveckla ledningssystem, samverkansfrågor, skriva remissvar, besvara enkäter, sammanställa och analysera statistik, arbeta med kompetensutvecklingsfrågor och att representera avdelningen/socialkontoret i olika sammanhang.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan lämplig högskoleexamen som bedöms likvärdig.
Ett krav är att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete, kvalitetsarbete, utvecklingsarbete och/ eller projektledning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och/eller chefserfarenhet. och om du har kunskaper och/eller erfarenheter av att arbeta med statistik.
Goda kunskaper i Microsoft Office
Personliga egenskaper är att du är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och kan ta fram tydliga beslutsunderlag och rapporter. God analytisk förmåga, energi, eget driv och utvecklingsorienterad. God pedagogisk förmåga, god samarbetsförmåga, effektiv och strukturerad, förmåga att prioritera.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 3-årigt förordnande och med tillsättning efter överenskommelse.
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Lhådö/Socialchef (vid frågor om tjänsten)
0706-070078
Agneta persson/Gruppchef
013-20 89 81
Ros-Marie Kindgren/Gruppchef
013-20 61 77
Helena Paulsson / Verksamhetschef
013-206675 alt 072-742 89 21
Christina Våleman/Gruppchef
013-20 64 32
Lillemor Åkerblad/Akademikerförbundet SSR
013-20 89 23
Monica Kugelberg/Vision
013-206580
Inga Lill Strand/Avdelningschef
013-20 62 86
Joakim Söderlund/Akademikerförbundet SSR
013-20 78 54
Kristina Flink/Gruppchef
013-20 52 96