OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se
Enheten för kvalitet och verksamhetsstöd är en nybildad enhet vid Socialförvaltningen. Enheten bildades i samband med en omorganisation av Socialförvaltningen, vilken trädde i kraft 1/3 2013. Enheten leds av kvalitetschef. Enhetens ansvarar för att göra uppföljningar av de verksamheter socialnämnden ansvarar för samt vara ett visst administrativt stöd för övriga socialförvaltningen. Inom enheten ryms bl a handläggning av bostadsanpassning, LOV, färdtjänst och systemadministration. För att ytterligare förbättra uppföljningen av de verksamheter som Socialnämnden ansvarar för utökar vi enheten med en utredare.
Tjänsten är ny i vår organisation och det finns därför stora möjligheter att vara med och utforma arbetsinnehållet.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår bl.a:
- Utarbeta riktlinjer och metoder för uppföljning av Socialförvaltningens verksamheter utifrån gällande lagar och föreskrifter.
- Utreda inkomna avvikelser, klagomål och synpunkter inom ramen för Socialtjänstlagen
- Genomföra uppföljning av de verksamheter som Socialnämnden ansvarar för
-Delta i samverkan med utförare och myndighet såväl internt som externt
- Utredningsuppdrag inom Socialförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en engagerad och drivande teamspelare och som har ett starkt intresse för utvecklingsarbete. Vi vill att du tillför entusiasm och lust i arbetet samtidigt som du arbetar målinriktat och åstadkommer resultat.
För att passa i den här rollen tror vi att du har:
-Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar
-God analytisk förmåga
-God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
-God pedagogisk förmåga
-Högskoleutbildning inom relevant område
God kännedom om de lagar och författningar som reglerar Socialtjänstens verksamhetsområde är ett krav.
Erfarenhet av utredningsarbete och/ eller projektledning är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Charlotte Damberg
08-541 708 40
Socialchef Ann-Sofie Holmertz
08-541 708 96
Samordnare Annika Wallin
08-541 708 00
SSR Olle Beckréus
08-541 708 00
Enhetschef för barn och familj Annika Wallin
08-541 708 35