Verktygsberedare/Inköpare SwePart Verktyg

Arbetsbeskrivning

SwePart Verktyg i Tyringe är Skandinaviens ledande verktygstillverkare. Tillsammans med koncernen VA Automotives övriga bolag bildar man inom affärsområdet Automotive en komplett tillverkningskedja för framställning av verktyg, främst avsedda för produktion av karossdelar. På SwePart Verktyg råder tillväxt och en stor positivism och tro på fortsatt tillväxt framåt. Organisationen är öppen, framåtsträvande och flexibel. Läs mer om SwePart Verktyg på www.swepartverktyg.se

Vi söker nu en Verktygsberedare/Inköpare till SwePart Verktyg i Tyringe AB för en direkt rekrytering till företaget.

Du kommer att ansvara för inköpsberedning och viss produktionsberedning på företaget och ditt arbete bedrivs i största del i projektform. Utifrån underlag från konstruktionsavdelningen ansvarar du i inköpsberedningen för att planera hur flödet för inköpen ska ske; från vilka leverantörer och i vilken tid respektive detalj ska levereras för att säkerställa att produktionen flyter. Du kommer att vara involverad i flera olika projekt samtidigt och självklart samordnar du effektivt inköpen till de olika projekten. Du för dialog med leverantörerna och ansvarar för att inköpsprocesserna fungerar väl. Grundavtal med leverantörer är redan upparbetade men du ansvar för en projektknuten förhandling till varje projektinköp som görs. Du ansvarar också för att uppföljning och kvalitetssäkring av leverantörer görs. I produktionsberedningen utgår du igen från konstruktionsunderlaget och bereder och skapar strukturer utifrån dessa för att planera tillverkningsprocessen.

För att lyckas väl i tjänsten söker vi dig som har teknisk bakgrund och konstruktionsförståelse i form av erfarenhet av verktygsberedning eller verktygskonstruktion. Erfarenhet från fordonsindustrin är önskvärt. På SwePart Verkyg används Catia V5 för konstruktionsarbeten och Tebis för CAM-beredning och erfarenhet från dessa program är meriterande. Har du erfarenhet från inköpsarbete är även detta meriterande. Saknar du inköpserarenhet men har en förståelse för inköpsprocesser, tycker om ekonomi och att göra affärer samt ser dig själv som en med tiden trygg och framgångsrik förhandlare är du självklart ändå intressant för oss. Då du kommer att arbeta med utländska leverantörer är du van vid att kommunicera på engelska i tal och skrift. Du är positiv till att vissa resor i tjänsten förekommer. För att lyckas i de olika projekt du kommer att ansvara för är du en god administratör med sinne för struktur och detaljer.

Även andra egenskaper är av stor vikt för oss. Du är positiv, framåtsträvande och trivs i en föränderlig och växande organisation. Du är driven och engagerad i dina projekt och har en god förmåga att upprätta samarbeten både internt i projektorganisationen samt externt.

I denna rekrytering samarbetar SwePart Verktyg med Acentum. Väcker ovan information Ditt intresse ? vänligen skicka snarast, eller senast den 24/11, din ansökan till ansokan@acentum.se eller Acentum, Cardellsgatan 13, 291 31 Kristianstad. För mer information kontakta Therese Hulte på telefonnummer 044-781 44 80 eller therese.hulte@acentum.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Hulte
044-781 44 80
Jerry Håkansson
044-781 44 81
Therese Hulte
044-781 44 80
Alexandra Ivstam
044-781 44 82

Sammanfattning

Besöksadress

Cardellsgatan 13
Kristianstad

Postadress

Cardellsgatan 13
Kristianstad, 29131

Liknande jobb


Maintenance Technician

Maintenance Technician

28 mars 2024

15 mars 2024