Vi söker affärscontroller!

Arbetsbeskrivning

Är du en drivande och förändringsbenägen affärscontroller? Då är det dig vi söker!
Som affärscontroller tillhör du den administrativa enheten vilken har som huvuduppgift att vara ett internt stöd till organisationen. Du rapporterar till chefen för den administrativa enheten och ingår i ett professionellt team bestående av 9 personer.

Dina arbetsuppgifter
•       Affärscontrollern ansvarar för att stödja företagets verksamhets- och affärsbehov med effektiva processer och verktyg inom ekonomiområdet.   

•       Ansvarar för upprättande av budget och prognos, inkluderande planering, genomförande, uppföljning och sammanställning av data till rapporter.

•       Är ett stöd för organisationen i ekonomifrågor och i budget och prognosarbetet.

•       Ansvarar för att tillsammans med ekonomicontrollern planera och leda det operativa arbetet vid de månatliga uppföljningarna, tertial, koncernredovisning och bokslut

•       Ansvarar för att ta fram analyser till stöd för affärsverksamheten

•       Driver och deltar i utvecklingen av ekonomifunktionens processer och rutiner inom ekonomistyrning och resultatuppföljning samt säkerställer en god intern kontroll med IT som stöd.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbilning inom ekonomi, revision, redovisning eller motsvarande erfarenhet. Du har god erfarenhet av budget, prognosarbete och bokslut. Du har arbetat med ekonomi- och verksamhetsuppföljning, analys och rapportering. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet från en liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsförvaltande bolag. 

Din profil
Du gillar att initiera och driva utvecklings- och förändringsprocesser. Det innebär även att du har en god förmåga att se förbättringsmöjligheter. Din samarbetsförmåga är god genom att du upplevs som tillgänglig och kan anpassa dig efter organisationens behov. Du har förmåga att förstå verksamheten men även att få verksamheten att förstå ekonomi. Din kommunikation är tydlig, enkel och effektiv. Du driver och planerar ditt egna arbete självständigt.

Ansökan och rekryteringsprocessen
Din ansökan vill vi ha senast den 31 mars 2024. Löpande urval kan komma att ske så vänta inte med din ansökan. Vi tar enbart emot ansökningar via länken här i annonsen. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Anders Sjöberg, administrativ chef, anders.sjoberg@nykopingshem.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, pernilla.josefsson@nykopingshem.se. Facklig kontakt för Vision är Anne-Marie Ohlsson, anne-marie.ohlsson@nykopingshem.se. 

 

Välkommen med din ansökan! 

 

 




I 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att förvalta, bygga nytt, bygga till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster.

Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpingshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


28 november 2023