Vi söker arbetsförmedlare till arbetsförmedling i Södertälje.

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete och vi söker dig som vill vara med på vår förändringsresa. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivare och att hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens.

Rollen som arbetsförmedlare


• Du arbetar hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas
• Du som arbetsförmedlare erbjuder stöd och service till både arbetsgivare och arbetssökande
• Du tar initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens
• Du arbetar i en miljö som är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget
• Du möter arbetssökande som behöver extra stöd för att få ett arbete
• I arbetet ingår att dokumentera och administrera i myndighetens olika IT-system

Våra förväntningar på dig


• Du är en god representant för Arbetsförmedlingen och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt
• Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter
• Du står för Arbetsförmedlingens värdeord: professionell, förtroendeingivande och inspirerande samt betonar värdet av mångfald på arbetsmarknaden
• Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra
• Du har en hög integritet och har vana att hantera handlingar samt utföra dokumentation

Kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse

Meriterande


• Om du har minst 5 års arbetslivserfarenhet på heltid eller motsvarande
• Du har genomgått Arbetsförmedlingens utbildning för arbetsförmedlare
• Du har erfarenhet och/eller kunskap inom ärendehantering i den offentliga sektorn
• Du har erfarenhet att arbeta med dokumentation och administration
• Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer
• Erfarenhet av att arbeta med uppsökande tjänsteförsäljning mot företag eller offentlig sektor
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller parter

Personliga egenskaper


• Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt
• Du har förmåga att skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen
• Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar
• Du samarbetar bra med andra människor samt relaterar till och kommunicerar med dem på ett lyhört och smidigt sätt
• Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation samt ha kontakter med arbetsgivare

Övrigt  Tjänsterna avser tillsvidareanställningar på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning inom arbetsförmedlingen. Tillträde enligt överenskommelse.

Placering: Södertälje.

Ansökan Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2017/0008 6405 senast 01-03-2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. I processen kan screeningtest komma att användas. 

Kontaktpersoner:

Elin Åkerström, Rekryterare, 010-488 69 20

Åsa Andersson, Sektionschef, 010-488 35 36

Lena Henriksson, ST, 010-486 61 50

Lis-Beth Sagen, SACO, 010-488 10 81

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023