Vi söker arbetsförmedlare till Norra Uppland!

Arbetsbeskrivning

Till Arbetsförmedlingen i Norra Uppland söker vi nu fler arbetsförmedlare som vill vara med och göra Norra Uppland till en starkare matchningsmotor!

Enheten Norra Uppland består av tre arbetsställen belägna i Tierps, Älvkarlebys och Östhammars kommuner. Nu behöver vi förstärka med arbetsförmedlare till enheten.

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och etik. I arbetet tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. Du möter också arbetssökande som behöver extra stöd för att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service så att de ska kunna hitta ett arbete så snabbt som möjligt. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka, tillämpa och informera om regelverket på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår även att dokumentera och administrera i våra IT-system

Vi förväntar oss att du är en god representant för Arbetsförmedlingen och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förnyelsearbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Arbetsförmedlingens värdeord: professionell, förtroendeingivande och inspirerande. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.



Kvalifikationskrav



Högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 hp enligt tidigare system). Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare



Minst två års arbetslivserfarenhet, arbete minst på 50 % under sammanlagt två år



Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse



B-körkort



 

Meriterande



Erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter i tidigare yrkesutövning



Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer



Genomgången basutbildning som arbetsförmedlare



 

Personliga kompetenser

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation samt ha kontakter med arbetsgivare.

Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du har förmågan att skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är även flexibel och ser möjligheter i förändringar. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar och kommunicerar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är stabil och lugn i pressade situationer samt är ordningsam och har en god administrativ förmåga.



Övrigt 

Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde och placering enligt överenskommelse. 

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2017/0012 6966 senast 2017-03-22. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV samt personligt brev. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan.



Kontaktpersoner

Jesper Fahlgren, Sektionschef, 010-487 38 07 

Josephine Marklund, SACO, 010-488 73 65 

Margareta Söderberg, ST, 010-488 07 61 

Emelie Olsson, Rekryterare, 010-488 81 78


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuellt
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023