OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Hemstöd24 Omsorg
Verksam i Stockholm, söder ort i ca 10år.
Ett privat hemtjänst med fokus med trygghet och värme.
Det uppfylls genom vår inställning till uppdraget, vår kunskap, bemötande och pedagogiska förmåga men framförallt att ge omsorg med känsla. Vi arbetar för att göra varje dag i livet bättre för en annan människa samt bidra till en miljö där fler vill vara för att utveckla sig själv och bedra till verksamhets utveckling.
Verksamheten leds av verksamhetschef och medarbetare som vill och har förmågan att driva verksamheten genom att vara öppna, flexibla och engagerade. Genom kvalificerade interna /extern resurser, nätverk och utbyten satsar vi på kontinuerlig kvalitetsutveckling och innovation. I företaget arbetar ca 26 anställda.
Vad söker Hemstöd24?
Vi söker nu en samordnare till Hemstöd24 som vill vara med och utveckla verksamheten. Som samordnare utgör du ett stöd för ansvarig verksamhetschef och medarbetare i den dagliga driften på verksamheten. Du kommer att arbeta kundnära tillsammans med dina kollegor och har ett stort ansvar att, i samråd med verksamhetschef, driva och utveckla det pedagogiska arbetet på verksamheten. I din roll som samordnare kommer du arbeta med att planera, kvalitetssäkra och följa upp av den dagliga driften samt stödja medarbetarna. Du kommer även arbeta med schemaläggning utifrån verksamhetens behov, avtal och gällande lagstiftning samt ansvara för schema planering/justering och bemanning.
Vissa flät arbete ingår i arbetet. Det innebär att hjälpa kunder både vid personalbrist och att vara kontakt person till visa kunder bör du se det som en naturlig del av ditt uppdrag. Eftersom vi är ett litet företag vi jobbar nära våra kunder och har nära kontakt med kollegorna också.
Du ska ha mycket goda kunskaper av schemaläggning/bemanning både på kort- och lång sikt och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Det är ett krav att du är van vid att planera och lägga schema.
För att trivas i rollen som samordnare tror vi att du ska tycka om att hjälpa kunder ,du som person är ansvarstagande, strukturerad, lösnings fokuserad och har ett flexibelt förhållningssätt.
Du har förmåga att skilja på sak och person, och att samarbeta med andra är naturligt för dig. Då arbetet stundtals kan upplevas som ensamt är det av stor vikt att du kan arbeta självständigt och stå upp för egna åsikter. Du bör ha ett gott bemötande gentemot kunder såväl som kollegor och anhöriga. För att lyckas i rollen som samordnare bör du ha god datorvana, erfarenhet av dokumentation samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Kvalifikationer:
Adekvat utbildning såsom undersköterska
Tidigare erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst samt flerårig erfarenhet av liknande uppdrag.
B -Körkort är ett krav
För att passa in till rollen du bör ha hög närvaro på arbetet , punktlig och vara lojal. Du ska ha positiv inställning till livet och ha fokus på lösning .
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Intervjuer och rekrytering kan ske löpande under annonseringens tid.
Vi tillämpar bakgrundskontroller.
Om tjänsten:
Tjänstgöringsgrad 100 %,