Vi söker ekonomiassistent till myndighet i Borlänge

Arbetsbeskrivning

Vi på Bemannia söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent för ett utvecklande uppdrag i Borlänge. Uppdraget beräknas starta inom kort och uppdragets längd kan variera. Du blir anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund som är en välkänd statlig myndighet.

Vad vi erbjuder dig:

- En meriterande anställning som ger dig bred erfarenhet och fördjupar dina ekonomikunskaper
- En anställning perfekt för dig som är i början av din karriär, alternativt för dig som vill utvecklas vidare.
- Du ingår i ett team med härliga och kompetenta medarbetare.
- En engagerad och stöttande konsultchef.

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

Dina arbetsuppgifter:¨

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med redovisning och bokföring samt kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och genomföra kontering och avstämning av kontosaldo. Vidare hjälper du till att besvara förfrågningar om in- och utbetalningar. I rollen ingår det även att delta och vara behjälplig i bokslutsarbete.



Dina kvalifikationer:

- Tidigare arbetslivserfarenhet av rollen som ekonomiassistent.
- Gymnasieutbildning eller motsvarande.
- Högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
- Goda kunskaper i ekonomisystem



Dina personliga egenskaper:

Du som söker har en god analytisk förmåga, är självständig och har en vilja att samarbeta. Du är initiativrik och kan själv se vad du behöver prioritera under en arbetsdag. Vidare bör du även vara strukturerad och noggran. Samtidigt är du öppen för nya arbetssätt, har ett positivt förhållningssätt och är lösningsorienterad och effektiv.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Ekonomiassistent Borlänge"

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024