Vi söker en affärsdriven Ekonomiansvarig

Vi söker en affärsdriven Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om Bole
Bole är en ledande e-handelsaktör inom lantbruks-, skogsbruks- och jordbruksprodukter i Norden. Bole har funnits sedan 1985 och har på de senaste åren förvandlats från katalogbaserad distanshandel till renodlad e-handlare i framkant för både professionella kunder och konsumenter på den svenska och norska marknaden.
Vi är inne i en spännande och expansiv fas och söker nu en affärsdriven ekonomiansvarig som vill vara med på vår tillväxtresa! Vi erbjuder Dig ett mycket stimulerande, utvecklande och självständigt arbete i ett entreprenörsdrivet företag.
Om tjänsten
Som ekonomiansvarig hos oss arbetar du med företagets ekonomiska nyckeltal, redovisning och bokföring. Du hanterar den löpande redovisningen, löner (tillsammans med en löneadministratör), säkerställer kund- och leverantörsreskontra, lagerredovisning, att skatter och avgifter hanteras korrekt m.m.
I rollen ligger även att leda och följa upp budgetarbete, göra månads- och årsbokslut samt löpande rapportering. Du arbetar nära VD och styrelsen.
Du har även ansvaret för att göra Ad hoc-analyser, skapa tydliga KPIer & kvalitetssäkra arbetsprocesser och rutiner för att säkerställa att bolagets ekonomifunktion taktar med våra övergripande tillväxtplaner.
Utifrån bolagsgruppen får du även ett uttalat stöd och möjlighet till kompetensutbyte med andra ekonomiansvariga i våra närliggande bolag.
Din profil
Som person är du affärsdriven, analytisk, noggrann och strukturerad. Du gillar att ha mycket att göra och ser alltid möjligheter i det du gör. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo mot tighta deadlines och levererar alltid med hög kvalité. Det händer och kommer att hända mycket i vår tillväxtresa så du behöver gilla att driva förändring och vara van att möta olika typer av människor. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och kan skapa och bevara goda relationer.
Grundkvalifikationer
Civilekonomexamen eller motsvarande
Gärna något års erfarenhet av arbete med uppgifterna ovan
Mycket goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av affärsplattformen Microsoft Dynamics 365 är ett plus.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ser gärna att du har erfarenheter inom e-handel, lageravstämning, inköp och/eller controlling.
Vi sätter även ett stort värde på om du har erfarenhet kring olika IT-projekt och implementation av affärssystem.
Observera att intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan till: michael.kruger@bole.se
Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på hemsidan.
Eventuella frågor besvaras av Michael Krüger, tel 0760-39 00 10.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bole Sverige AB Ängelholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Postadress

Kelliehousevägen 33, Valhall Park by 10
Ängelholm, 26274

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024