Vi söker en Digital Producent

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och ta en aktiv roll i att forma och utveckla vår IT-avdelnings internkommunikation från grunden med fokus på nytänkande, digitalisering, beteendeförändring och kommunikation? Då är tjänsten som Digital Producent något för dig!

Arbetsförmedlingen söker en Digital Producent med ansvar att utveckla publika evenemang som seminarier och workshops, samt ansvarig innehållsredaktör för IT:s digitala kanaler.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen som Digital Producent är du en person som både kan skriva och skapa intressant innehåll i digitala kanaler men också utveckla, driva och genomföra olika sorters evenemang till olika målgrupper.

Du kan innehåll och vet hur en historia berättas på ett nytt och innovativt sätt. Du kan storytelling och att skriva manus för rörlig media med fokus på lärande, inspiration, nyfikenhet och kreativitet. Du vet hur innehåll förpackas till olika målgrupper och har t.ex. arbetat som reporter för webb-tv och producerat innehåll för sociala medier. Du vet hur innehåll som sticker ut skapas och är nyfiken på att testa nya grepp för att nå ut och skapa engagemang.

Som producent har du arbetat med programverksamhet inom t.ex. kultursektorn eller annan publik verksamhet. Du brinner för att utveckla koncept och format som inspirerar – bidrar till innovation och kreativitet – och bidrar till att förändra beteende.

En förutsättning för att du ska trivas är att du tycker om att ta ett stort eget ansvar och är lösningsorienterad. Du är en lagspelare som trivs med att lära ut och coacha andra att producera innehåll på nya sätt.

Uppdraget med både bredd och djup

Som Digital Producent är du en viktig del av att utveckla IT:s internkommunikation. Tillsammans med kollegor med olika kompetens jobbar du i team med andra delar av organisationen. Du kommer framförallt att arbetar med att utveckla och bygga upp IT Think Tank - en redaktionell yta med rörligt innehåll kopplat till kreativitet, inspiration och delaktighet. Men också att producera och utveckla olika koncept för evenemang med både internt och externt innehåll.

IT:s internkommunikation har starkt fokus på innovation, samarbete, kreativitet och beteendeförändring. Att definiera och utveckla IT-avdelningens kultur – våra gemensamma vanor – och ställa om till continuous next för att bli Sveriges modernaste myndighet

Vi sätter stor vikt vid din person och du kommer att ha stort inflytande i vad tjänsten kommer att innebära.

Krav och meriter

För att ha rätt förutsättningar för att lyckas i ditt uppdrag ser vi att du uppfyller följande krav:



Relevant utbildning för tjänsten inom förslagsvis journalistik eller kommunikation eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt.



Tidigare erfarenhet av att ha jobbat som journalist eller skribent. 





Tidigare erfarenhet av att planera, utveckla och genomföra olika evenemang, seminarier eller workshops för olika målgrupper.

Det är meriterande om du har 





Kunskaper eller tidigare erfarenheter av tjänstedesign.



Erfarenhet av att planera, utveckla och genomföra olika evenemang, seminarier eller workshops för olika målgrupper. Detta kommer att vara en urvalsfråga där kandidaterna beskriver deras tidigare erfarenhet av att planera, utveckla och genomföra



Har förmåga kommunicera på nya sätt och göra innehåll mer tillgängligt och inspirerande.

 



Övrigt

Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2018/0061 1311 senast den 06/01 2019.

Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Arbetsprov kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 december 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


13 februari 2024

7 februari 2024

28 januari 2024

25 januari 2024