Vi söker en driven och positiv administratör till Buchen i Umeå

Vi söker en driven och positiv administratör till Buchen i Umeå

Arbetsbeskrivning

Om företaget
BUCHEN är ett av Europas ledande bolag inom industrisanering och en del av REMONDIS-gruppen. REMONDIS är ett av världens största privatägda industrisanerings-, återvinnings-, service- och vattenföretag med ca 800 affärsplatser i över 30 länder och på fyra kontinenter. Detta familjeägda företag grundades 1934 och sysselsätter fler än 36 000 personer och genererar en omsättning på 8,2 miljarder euro (2020).

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Buchen arbetar du med bland annat arbetsorderhantering, löne- och tidrapportering, kundfakturering, kontering av leverantörsfakturor samt månadsbokslut. Vidare kommer du även att ha ett övergripande ansvar i att se till att arbetsorderprocessen följs, att order hanteras rätt i systemet och avrapporteras enligt rutin.

Du kommer att vara platschef och arbetsledare behjälplig med såväl tidrapportering som fakturering till kund och annan administration. I tjänsten ingår arbete i flera olika system som exempelvis IFS och Symbrio.

Ansvar och arbetsuppgifter:
- Löpande uppdatering av kvalitet- och krisdokument
- Sammanställning av upparbetade kostnader
- Beställning av kontorsmaterial
- Stötta siten med administrativt arbete


Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har en Gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och 5-10 års erfarenhet från tjänster så som ekonomiassistent eller ekonomiadministratör.

Personliga egenskaper som premieras är driven, uppskattar kontroll och en god förmåga att skapa en bra översikt över situationen. Du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker och att lösa problem. Det är viktigt att du är serviceinriktad och prestigelös då du kommer att hjälpa till med diverse uppgifter inom verksamheten. Vidare är du ordningsam och strukturerad med god administrativ förmåga. Du är van vid att hantera en stor mängd data och duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer.

För tillsättningen av detta uppdrag kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och kontakt
Sista ansökningsdag: 2022-11-23
Placeringsort: Umeå
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs av Wikan och hyrs ut till Buchen under 6 månader. Målsättningen är att Buchen ska ta över anställningen efter 6 månader. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Andreas Ögren, 0910-77 09 83 eller mail andreas.ogren@wikan.se

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 23 november 2022

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024