Vi söker en HR-administratör som vill förstärka vårt HR-team

Vi söker en HR-administratör som vill förstärka vårt HR-team

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR-administratör som vill vara den del av vårt engagerade HR-team.

Är du en strukturerad och ansvarstagande person med hög servicekänsla? Som HR-administratör är du en nyckelperson i administrativa och operativa uppgifter och en första kontakt för många av våra chefer och medarbetare. Gillar du att arbeta i en miljö där du får använda din flexibilitet, noggrannhet och kunnande inom HR inom ett brett antal frågor? Då kan tjänsten som HR-administratör vara något för dig.

Om tjänsten
HR teamet består idag av HR Direktör, HR Business partners, Löne & HR-administratör samt Lönespecialist. Vi har nyligen skapat en Skandinavisk SGS organisation och är mitt i ett spännande skede att bygga upp en Skandinavisk HR-organisation och harmonisera vårt arbete inom HR, utveckla vår service och driva ett kultur och integrationsarbete i den Skandinaviska regionen. I denna förändringsprocess behöver vi tillfälligt förstärka HR teamet med en HR-administratör.

Dina arbetsuppgifter är att sköta löpande HR administration så som:


• skriva anställningsavtal, tjänstgöringsintyg etc. 
• uppdatera HR-system genom registrering och uppdateringar
• hantering av HR-relaterad information så som personalhandböcker, avtal och guider
• bevaka och svara på inkommande frågor och ärenden till vår HR-service mail
• rekryteringsadministration

Beroende på din erfarenhet och intresse finns också möjlighet att anpassa tjänsten mot lönerelaterad administration så som löneförberedande arbete, granskning av reseräkningar etc.

Har du istället intresse och lämplighet för att jobba med Talent aquisition finns möjlighet att anpassa delar av tjänsten mot  rekryteringsstöd för vår organisation.

Arbetet är förlagt till kontorstid måndag till fredag och vi söker i första hand en person som kan jobba heltid men finns önskemål kan även deltid vara möjligt, ange i så fall det i din ansökan.

Din profil
Vi söker dig som är kunnig inom HR-området, och besitter en administrativ ådra och hög servicekänsla. För att passa för tjänsten har du administrativ erfarenhet och god kunskap inom HR området inkl arbetsrätt. Du kan ha skaffat din kunskap och färdigheter genom flera års arbete inom HR-administration. Alternativ har du en kombination av viss administrativ erfarenhet, samt studier inom HR området och är nu i början av din karriär. 

Har du erfarenhet och kunskap inom lön eller HR-system är detta en merit.

Du besitter mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift, och mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift. Kan du danska eller norska är det en merit. 

Vårt erbjudande
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom innebandy,golf och körsång tillsammans med arbetskollegor. Vi har även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.

Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?
Tjänsten är en visstidsanställning om ca 6 månader med möjlighet till förlängning och ska tillsättas så snart som möjligt.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Sara Häger, HR Director Scandinavia, Tfn: 0765-274048
 

Är du intresserad av att bli vår nya medarbetare i HR-teamet?
Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 31 mars. Vi kan komma att hålla löpande intervjuer under ansökningstiden. Du söker tjänsten genom att trycka på knappen "ansök" nedan.

SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.
SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.

I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2022
  • Ansök senast: 20 april 2022

Liknande jobb


21 maj 2024