VI SÖKER EN HR- OCH LÖNEKOORDINATOR TILL VÅRT STOCKHOLMSKONTOR!

VI SÖKER EN HR- OCH LÖNEKOORDINATOR TILL VÅRT STOCKHOLMSKONTOR!

Arbetsbeskrivning

WorkShop – The retail agency är Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder samt Benelux. Vi är cirka 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.

WorkShop letar nu efter en HR- och lönekoordinator till vårt Stockholmskontor! Initialt kommer du att arbeta med vår löneprocess och säkerställa att den fungerar på bästa möjliga sätt, men över tid vill vi att du ansvarar för lönefunktionen och arbetsleder en deltidsresurs inom området för att själv kunna stötta verksamheten i andra HR-relaterade ärenden och uppgifter.

I den här rollen kommer du att arbeta på nordisk nivå med att sammanställa och koordinerar allt material inför lön som sedan skicka till extern lönepartner för vidare hantering. Du är också huvudansvarig och first point of contact för Aspia som är vår samarbetspartner inom lön. 

Denna roll passar dig som har arbetat med lön i HRM Flex (eller liknande system) och har förståelse för löneprocessen och med intresse att utvecklas inom HR-området. Det är också viktigt att du trivs i en färgstark och föränderlig miljö och vill vara med att påverka hur dina arbetsuppgifter utvecklas.

Just nu arbetar givetvis många hemifrån men vi hoppas att inom kort kunna att vara tillbaka i våra helt nybyggda och inspirerande lokaler på Södermalm.

Arbetsuppgifter 


• Månatlig administration kring lönekörningen, från insamling av underlag till intern rapportering av färdigt lönematerial.
• Stöd till medarbetare och chefer vid lönerelaterade frågor.
• Systemansvarig för våra system för lön och reseräkningar; Flex HRM och Quinyx.
• Löpande utveckling och effektivisering av lönerutiner.
• Administrativt stötta HR-funktionen i HR-relaterade uppgifter.
• Samarbeta med vår Ekonomi-avdelning gällande löner och statistik och ta fram headcount-rapporter.
• Ansvar för hela löneprocessen och agerar språkrör mellan WorkShop och våra outsourcade lönefunktioner.

Din profil 


• Erfarenhet av lön och löneadministrativa uppgifter.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Du är van vid att arbeta självständigt, är noggrann, strukturerad och engagerad i ditt arbete.
• Du har lätt för att samarbeta och kommunicera på olika nivåer inom en organisation och trivs i roller där du får ta stort eget ansvar.
• Meriterande om du har erfarenhet av lön på nordisk nivå.
• Meriterande om du har grundläggande kunskaper inom ekonomi och bokföring.
• Meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom HR-området.

Är du intresserad av att jobba med oss och bli en del av vårt härliga gäng? Vi erbjuder dig en tjänst inom ett ledande företag som satsar på din kompetensutveckling samt arbetar för en trygg och god arbetsmiljö. Vi har även kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner. 

Övrig information
Start: Omgående eller så snart som möjligt 
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med initial provanställning
Placering: Vi sitter i våra helt nybyggda och inspirerande lokaler på Södermalm

Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är söndag 20 december. Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Läs mer om oss och vårt företag på www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier! Facebook och LinkedIn: WorkShop The Consumer Experience Agency. Instagram: @workshopretail

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workshop International Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024