Vi söker en inköpare till stort företag i Kungsbacka!

Vi söker en inköpare till stort företag i Kungsbacka!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som en nyckelperson inom ett globalt företag på frammarsch? Har du tidigare erfarenhet inom inköp och logistik? Trivs du i en miljö med varierande arbetsuppgifter och stora utvecklingsmöjligheter? Titta hit!

Vi söker nu en inköpare till ett uppdrag för global kund i Kungsbacka som förväntas starta omgående och hålla på tills början av augusti. Intresserad? skicka ditt CV redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.


Om tjänsten
I rollen som inköpare har du stort ansvar över företagets inköp utefter teknisk specifikation, pris, leveransschema och villkor. Du kommer att få se till att inköpsaktiviteter stämmer överens med företagets inköpspolicy och rutiner. På ett proaktivt sätt arbetar du även för att hitta nya leverantörer som kan ingå samarbeten med relevant kategoriteam. Det kommer ligga ditt ansvar att kvalificera nya leverantörer i samarbete med specialister inom leverantörskvalitet och teknik. I tjänsten finns möjlighet att jobba på distans upp till 25%.

Arbetsuppgifterna kommer delvis innehålla:

• Orderläggning och uppföljning av inköpsorder
• Kommunikation med nationella och internationella leverantörer
• Uppföljning av leveransprecision


Vem är du?
För att passa i rollen som inköpare tror vi att du på universitetsnivå studerat en utbildning inom ekonomi, logistik eller annat som anses likvärdigt. Alternativt har du erhållit dina kunskaper genom likvärdiga arbetslivserfarenheter. Stor vikt kommer ligga vid personlig lämplighet! Du bör ha tidigare erfarenhet av inköp och logistikplanering, samt gärna ha haft en del leverantörskontakt. Vidare har du tidigare arbetat i systemen SAP / R3 och har goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.

Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och service-minded. Med din kommunikativa sida har du lätt för att bygga relationer och kan hantera både interna och externa leverantörer på ett framgångsrikt sätt. Vi söker dig som motiveras av fartfyllda arbetsdagar med varierande arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är du en ”doer” som hjälper till när det behövs och delar gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till andra kollegor.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 25 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Strategisk inköpare till Saab Surveillance

Strategisk inköpare till Saab Surveillance

15 maj 2024

15 maj 2024

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024