Vi söker en kvalificerad Administrativ samordnare till Ockelbo kommun

Vi söker en kvalificerad Administrativ samordnare till Ockelbo kommun

Arbetsbeskrivning

Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen.

Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 1 500 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?

Vi söker nu en Administrativ samordnare där du kommer ha möjlighet att själv utforma och påverka ditt uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Administrativ samordnare har du en central och viktig roll i Ockelbo kommun, du kommer vara direkt underställd kommunchef och arbeta mot kommunens tre förvaltningar. I rollen är du nära både kommunledning och politiken.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hålla översikt på kommunens dokumentation och vara drivande i uppdateringar av dokument. Du kommer även upprätta tjänsteskrivelser, bevaka och samordna remisser, ta fram statistiska underlag för externa och interna syften samt kommunövergripande administration.

Administrativ samordnare är en ny tjänst i kommunen, därmed ser vi att du kommer ha möjlighet att både forma rollen och dess innehåll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande. Alternativt mångårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. För att lyckas i denna tjänst har du stor erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation samt är väl insatt i kommunlag, förvaltningslag och sekretesslagen.

Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt har erfarenhet av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem. Exempelvis Ciceron.

Som person är du handlingskraftig, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har en hög servicenivå och trivs med att ha många kontaktytor att samspela med. I ditt arbete trivs du och är trygg med att ha utrymme att ta egna initiativ och strukturera ditt arbete självständigt. Vidare har du förståelse för att den ena dagen inte är den andra lik, och har förmåga att anpassa dig när förutsättningarna förändras snabbt.

För denna tjänst kan det bli aktuellt med provanställning.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ockelbo kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024