Vi söker en redovisningsekonom som vill har en bredare roll och uppgifter

Vi söker en redovisningsekonom som vill har en bredare roll och uppgifter

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny medarbetare på vårt kontor i Stockholm, Hammarby Sjöstad, heltid (40 tim./ vecka) med rollen Head of Business Administration
Som Head of Business Administration skapar och upprätthåller du rutiner och bära ansvar för drift av administrations- och ekonomiavdelning. Hands on, utföra och hantera/bearbeta egna arbetsuppgifter samt vägleda kollegor är en stor del i tjänsten. Du är ansvarig för månadsavstämningar samt bokslut och rapporteringar till huvudkontoret.
I avdelningen du ansvarar för arbetar idagsläget 2 personer och uppgifterna är en mix ut av ekonomi och controlling samt allt som ingår i administration med orderhantering, inköp, lager, hygien i affärssytem och mycket mer.


Dina uppgifter:
Ansvar för drift av administrations- och ekonomiavdelning
övergripande ansvar för löpande redovisning, bokföring
månads-och årsbokslut samt avstämningar och deklarationer
kreditkontroll och likviditetsplanering
rapportering till HQ och ledningen (mellanchefer)
en del i budget och prognosarbete
utvecklings- och effektiviseringsprojekt i affärssystemet
bearbetning samt synkning av inköpsorder, forecast, lagerstatus
kontaktperson för kollegor, kunder, myndigheter och företag


Dina färdigheter:
minst 5 års erfarenhet från ekonomi och administration helst från distributionsbolag
siffersinne och marknadsorienterad
strukturerad och engagerad med hög, professionell arbetsmoral
mycket noggrann och bra på att uttrycka dig i tal och skrift
en bra teamspelare och ledare


Din akademiska profil:
relevant högskolutbildning och minst 5-10 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration
mycket goda kunskaper inom kalkylprogram såsom Excel samt övriga Microsoft program
kunskap inom Microsoft Dynamics Navision eller Business Central är en fördel
mycket kompentent i att uttrycka dig i tal och skrift samt i PPT, Excel och Word


Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
en stabil och stark organisation
högkvalitativ kontors- och arbetsplatsutrustning
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning


JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge.
Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com


Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.


Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, på 08 46 26 400 eller via epost jobb-se@jura.com. Intervjuer och urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR chef Daniela W Gustavsson
084626400
HR ansvarig Daniela W Gustavsson
084626400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JURA SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
STOCKHOLM, 12030

Liknande jobb


Ekonom

Ekonom

3 juni 2024