OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann redovisningskonsult till vår kund Stockholmshem
OM FÖRETAGET
Stockholmshem är Stockholms största bostadsföretag. Hos Stockholmshem bor drygt 50 000 stockholmare – lika många som i en mellanstor svensk stad, eller mer än fem procent av stadens alla invånare. Stockholmshem bildades 1937 och har sedan dess varit en av de största aktörerna i huvudstadens utbyggnad och framväxt. I över 80 år har de skapat nya bostadskvarter och hem till stockholmarna.
OM TJÄNSTEN
Som redovisningskonsult ansvarar du för att redovisningen sker på ett professionellt sätt. Arbetet sker verksamhetsnära och du är ett stöd vid företagsekonomiska frågor. Du har avstämningsansvar och löpande bokföring. Tillsammans med redovisningsekonomen ansvarar du för bokslut, deklarationer och årsredovisning. Dina arbetsuppgifter inkluderar att proaktivt identifiera, utveckla och implementera effektiva redovisningsprocesser tillsammans med dina kollegor. För rätt kompetens kan även koncernredovisning förekomma.
Du ingår i enheten för Redovisning och rapporterar till Redovisningschef. Du kommer att arbeta med att kvalitetssäkra hela bokslutsprocessen men även att säkerställa att redovisningen är korrekt och håller hög kvalité i enlighet med gällande redovisningsprinciper. Du sätter ett stort värde i att det du levererar är korrekt och i god tid. Du har en strategisk och stödjande funktion för att vara ett bollplank och stöd i förekommande redovisningsfrågor till övriga medarbetare på ekonomiavdelningen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Delaktig i års- och månadsboksluten
• Moms- och arbetsgivaravgifter
• Kontoavstämningar
• Löpande bokföring
• Deltar aktivt i kvalitetssäkringen av bolagets redovisningsprocesser och regelverk
• Utvecklar bolagets bokslutsrutiner
• Deltar i budgetarbetet utifrån redovisningsperspektivet
• Har ett nära samarbete med interna och externa parter rörande redovisningsfrågor
• Aktivt bidrar till egen kompetensutveckling och kompetensöverföring inom bolaget
• Är behjälplig vid övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten
OM DIG
• Vi söker dig med erfarenhet av arbete som redovisningskonsult
• Du är utbildad civilekonom alternativt en annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Du har erfarenhet av redovisningskunskaper, moms och K3-regleverket, samt har mycket goda kunskaper i Excel.
• Vidare har du erfarenhet av att arbeta med IT-verktyg och ekonomisystem.
• Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsbranschen samt arbete i Agresso.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Dessutom arbetar du bra med komplexa frågor och löser problem. Du har redovisningskunskap som du underhåller kontinuerligt och delar gärna med dig av den till dina medarbetare. Då rollen innebär många kontakter så vill vi att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är självgående och tar själv ansvar för att driva dina processer vidare.
OM ANSTÄLLNINGEN
• Placeringsort: centrala Stockholm
• Tjänstgöringsgrad: heltid
• Tillträde: omgående, uppdraget är på 6 månader
• Anställningsform: visstid/heltid
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson