Vi söker en Reklamationshandläggare

Arbetsbeskrivning

Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Våra produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet.

Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare.

I Uppsala produceras intravenösa näringslösningar, t ex Intralipid, Kabiven och StructoKabiven samt tillsatser såsom Vitalipid. Fabriken i Uppsala är en av världens modernaste produktionsanläggningar för intravenösa näringslösningar med en högteknologisk produktionsprocess.

Vi söker en Reklamationshandläggare till kvalitetsavdelningen QA, i Uppsala. Hos oss kommer du att arbeta med kundreklamationer för våra produkter gentemot marknadsbolagen ute i världen samt hantering av kundreklamationer för produkter tillverkade av Fresenius Kabi sålda på den svenska marknaden.

Arbetet innebär att ta emot reklamationer och reklamationsprover av läkemedel och medicintekniska produkter, se till att de utreds, initiera förbättringar och ge svar till kund eller marknadsbolag. Du har kontinuerlig kontakt med produktion, lab, konstruktionsansvariga, marknadsbolag och kunder. Du ansvarar också för rapportering och sammanställning av förekommande reklamationer och reklamationsstatistik.

Vi tror att du har utbildning som ingenjör, naturvetare, farmacevt eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig.

Som person vill vi att du har drivkraft och förmåga att självständigt planera det egna arbetet på ett mycket effektivt sätt med hög kvalitet. Vi förutsätter att du har kunskap om, eller förmåga att sätta dig in i våra produkter och vår tillverkningsprocess och kan kommunicera med kunder på engelska och svenska i både tal och skrift. Vi tror dessutom att du är noggrann och att du effektivt kan hantera ett ständigt inflöde av reklamationsärenden.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Uppsala med tillträde så snart som möjligt.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Söderblom, chef QA IT, System & Process management, 018-644 078 eller stefan.soderblom@fresenius-kabi.com.

Facklig kontaktperson är Frank Glackin för Unionen, 018-644 773 och Alf Niemi för SACO, 018-644 375

Välkommen med din ansökan via länken nedan, urval kommer att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Andersson

Åsa Söderquist

Malin Andersson
018 644 294
Elin Bredenberg

Elin Bredenberg
018 644 294
Frida Urtel
018-644 294
Frida Urtel

Frida Urtel
018 644 294
Frida Urtel
+46 018-644 294
Mikaela Danielsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fresenius Kabi AB Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Avtal
  • ' '
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Kraftvägen 1
None

Postadress

Rapsgatan 7
Uppsala, 75174

Liknande jobb


Tekniker

Tekniker

5 april 2024

QA QC Manager

QA QC Manager

15 mars 2024

13 mars 2024

13 mars 2024