OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att ha mycket ansvar i din tjänst och skulle vilja arbeta med att leda reservdelsprojekt till sodapannor och kraftpannor? Då är detta en tjänst för dig, urval sker löpande så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en reservdelskoordinator. Anledningen till att kundföretaget söker en ny medarbetare är den ökade orderingången. Avdelningen som söker förstärkning arbetar med att tillhandahålla företagets kunder med reservdelar till sodapannor och kraftpannor som de tidigare sålt till dem. Det som gör tjänsten unik är att reservdelarna inte finns i en katalog utan varje del är unik och ibland måste den även specialtillverkas. Ditt ansvar är att projektleda processen vilket innebär att du ansvarar för hela försäljningsprocessen från order till fakturering. Avdelningen består av 6 personer och företaget är beläget på Lindholmen i Göteborg.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kundföretaget. Kundens intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Som konsult på Academic Work erbjuds du:
* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Som reservdelskoordinator kommer du att arbeta med att tillhandahålla företagets kunder med förslag på lösningar genom olika reservdelar för deras sodapannor eller kraftpannor. Detta innebär att du kommer agera projektledare för varje förfrågan från kunderna för att se till att de får den hjälp de behöver. För att du ka lyckas i rollen kommer du till en början få en handledare på avdelningen som kommer lära dig deras arbetsprocess och produkter. Rollen innebär även att du kommer ha mycket kontakt med andra avdelningar på företaget för att lösa kundens problem.
Vidare kommer du till exempel att:
* Gå igenom inspektionsrapporter av anläggningar för att se vilken reservdel som rekommenderades vid ett likande tillfälle.
* Ansvara för hela försäljningsprocessen såsom offertförfrågan till order, bevaka sändningar och till sist fakturering.
VI SÖKER DIG SOM
Har en teknisk utbildning där du fått tekniskförståelse och kunskaper i ritningsläsning. Vidare har du försäljningserfarenhet där du fått förståelse för hela säljprocessen från offert till fakturering. Du har goda kunskaper i både det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift, då företgaget använder båda språken i sin kommunikation både internt som externt.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten hos dig som söker och vill att du är en god relationsskapare som trivs att arbeta nära både kollegor och kunder. För att trivas i rollen är det avgörande att är stresstålig och flexibel då arbetet är mycket varierande. För att ge bästa möjliga service till dina kunder är det också väsentligt att du är en serviceinriktad, noggrann och strukturerad person.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en världsledande leverantör av utrustning och tjänster för kemikalieåtervinning i massindustrin samt pannanläggningar för värme och kraft från biobränsle, avfall, olja och gas. Kundföretaget levererar processer, utrustningar och skräddarsydda specialtjänster till olika industrier. Vidare ingår det i en stor koncern som finns i fler än 50 länder och betjänar kunder inom massa- och pappersindustrin, berg- och mineralbearbetningindustrin, energiindustrin och vissa andra industrier. Företaget erbjuder stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231