Vi söker en serviceinriktad medarbetare i kundtjänst

Vi söker en serviceinriktad medarbetare i kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Är du serviceinriktad, initiativtagande och har erfarenhet inom kundservice? Då är det dig vi söker.

Kundtjänstens uppdrag är att ge medborgare och besökare svar på sina frågor, ge information och vägledning. Kundtjänst samverkar med förvaltningens verksamheter för att utveckla och förenkla medborgarens kontakter med kommunen. Våra medborgare ska uppleva god service, gott bemötande och få professionell behandling av sitt ärende.

Vi söker nu en ny medarbetare till vårt team på kundtjänst, på heltid och tillsvidare.

Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att främst via telefon, e-post och webb, sociala medier besvara medborgarnas frågor. Du ger också information, vägledning och hjälper kommunens verksamhetsområden samt medarbetare och chefer. Det ingår också viss ärendehantering.

Arbetet innebär löpande kompetensutveckling i form av information och utbildning från de olika verksamheterna. Du bör ha ett stort engagemang för service, ett intresse för att möta nya människor och ett driv med vilket du skaffar dig den kompetens som du behöver, från våra olika verksamheter i kommunen.

Om arbetsplatsen
Kundtjänst tillhör sektor verksamhetsstöd. Sektorns uppdrag är att styra, stödja och utveckla kommunövergripande verksamhetsprocesser utifrån ett helhetsperspektiv. Genom ett nära arbete präglat av tillit ska verksamhetsstöd tillsammans med de andra sektorerna utveckla kommunen.

Just nu pågår ett utvecklingsarbete av kundtjänstens uppdrag med ett utökat fokus även internt gentemot våra chefer.

Din profil
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundtjänst.

Det är viktigt att du är kommunikativ i tal och skrift samt har lätt för att skapa goda relationer. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper såsom driv, struktur och flexibilitet är särskilt viktiga, liksom förmågan att arbeta mot dina och avdelningens uppsatta mål. Engagemang och delaktighet är ett ledord för oss på kundtjänst.

Meriterande är:


• Teckenspråk
• Erfarenhet av att införa och effektivisera processer
• Erfarenhet av telefonisystem

Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar efter att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag är 2021-09-24

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse samt att vi tillämpar individuell lönesättning.

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Receptionist

28 maj 2024

28 maj 2024

Vi söker kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag

Vi söker kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag

27 maj 2024