OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västra Götalandsregionen
Beskrivning
Område Inköp har som uppdrag att svara för strategisk upphandling och lokal inköpsservice för Västra Götalandsregionens samlade behov av varor och tjänster. I uppgiften ligger att bryta ny mark och att genomföra offentliga upphandlingar inom nya områden med koncernnytta och professionalism som ledstjärna – allt för att tillföra resurser till kärnverksamheterna.
Område Inköp består av 6 enheter och totalt ca 110 medarbetare med placering i Göteborg, Borås, Vänersborg och Skövde. Se även www.vgregion.se/inköp
På grund av ökad efterfrågan på materialkonsulentkompetens behöver vi nu rekrytera en ny medarbetare till område An/ IVA.
Västra Götalandsregionen arbetar med en verksamhetsstyrd inköpsprocess. Upphandlingar görs i projektform där inköpare, verksamhetsföreträdare och materialkonsulenter samverkar.
I Västra Götalandsregionen sker all handel av varor och tjänster i Marknadsplatsen. Marknadsplatsen skapar ett sammanhållet elektroniskt flöde från order till faktura. Produktunderhåll sker i Marknadsplatsens Produktkatalog vilket innebär uppdatering av befintlig produktinformation samt att man lägger till och tar bort produkter beroende på produktförändringar.
Arbetsuppgifter
Vi söker Dig som ser det som en spännande utmaning att arbeta med upphandling samt handläggning av sortiments- och materialfrågor för sjukvården i Västra Götalandsregionen.
Arbetet som materialkonsulent innebär huvudsakligen att:
• analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader
• inventera vårdens produktspecifika behov och omsätta till kravspecifikation
• planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat
• analysera nya produkter under avtalsperioden och föreslå utbyten samt hantera dessa i Produktkatalogen
• underhålla data i Produktkatalogen
• följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standards och föreskrifter
• informera och vara rådgivande om upphandlade produkter till berörda parter i vården
• följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar
• hantera avvikelser/reklamationer
• ha en kontinuerlig kontakt med vården och leverantörer kring produktrelaterade frågor
Du kommer att ha Västra Götalandsregionen som arbetsfält och arbetet medför därför en del resor.
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du är legitimerad sjuksköterska med lång erfarenhet och vidareutbildning inom något specialistområde. Vidareutbildning inom operation är meriterande.
Du ska vara serviceinriktad, strukturerad, målinriktad och tycka om att informera/utbilda såväl individer som grupper. Du skall också ha ett intresse för upphandlingsfrågor. Goda kunskaper och erfarenhet av arbete i ITsystem krävs då en stor del av arbetet består i att uppdatera data i vår elektroniska Produktkatalog. Även vana att arbeta i MS Office är meriterande.
Vidare tror vi att du är mål- och resultatinriktad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga.
Då arbetet innebär resor i hela regionen måste du ha körkort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carin Sjösten Nilsson, enhetschef Tjänster, diagnostik och terapi
0700-82 34 55
Valter Ceraolo, enhetschef Indirekt material och tjänster
0700-82 33 37
Daniel Erixon, Vårdförbundet
0761-03 82 914
Fredrik Eriksson, Jusek
0709-58 97 75
Annika Rolander, Vision
031-70 51 641
Carin Sjösten Nilsson, enhetschef
0700-82 34 55
Enhetschef, Christine Salvén
0700-82 33 69
Vårdförbundet Daniel Erixon
0761-03 82 94
JUSEK Fredrik Eriksson
0709-58 97 75
Vision Annika Rolander
031-70 51 641