Vi söker en Trafikledare/bemanningsplanerare till Kundservice, ComHem AB

Arbetsbeskrivning

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 900 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är BC Partners. För mer information se på www.comhem.se

Kundservice är en central funktion för Com Hem då det är hos oss det flesta kundmöten äger rum. Verksamheten omfattar cirka 700 personer varav 500 i Härnösand och 200 i Örnsköldsvik. Arbetsplatsen präglas av en modern och säljande miljö där kunden och kvalitén står i centrum och där medarbetarna trivs tillsammans. Kundservice utgör i dagsläget den största försäljningskanalen på Com Hem.




Inom Com Hem Kundservicearbetar 700 personer med försäljning, service och support till kunder i hela Sverige. Trafikledningen inom Kundservice är centraliserad till Härnösand och har som huvuduppgifter att produktions- och bemanningsplanera samt övervaka, styra och fördela inkommande och utgående ärendevolymer, för att därigenom säkerställa en hög och jämn servicenivå. Man strävar efter att snabbt identifiera, hantera och rapportera kring avvikelser till följd av till exempel driftstörningar eller andra oförutsedda händelser.
Trafikledningen utgör ett nav på Kundservice, det innebär att funktionen arbetar med alla frågor som påverkar den dagliga produktionen samt fungerar som ett stöd för hela organisationen. Trafikledningen är bemannad varje dag och under hela öppettiden på Kundservice.

Arbetsuppgifter

Som Trafikledare arbetar du i ett team på 12 personer och rapporterar till Kundservice Produktionschef. Du ansvarar för att övervaka Kundservice trafik- och ärendeflöden samt utföra prioriteringar mellan olika arbetsuppgifter med utgångspunkt från det rådande produktionsläget för att optimera de vid tidpunkten tillgängliga resurserna. Du övervakar den interna tekniken och koordinerar eventuella störningar tillsammans med intern och extern IT-support.

Du genomför schemaläggning och arbetar med statistik och rapportering. Du identifierar och analyserar eventuellt resursbehov, både kort- och långsiktigt,
och agerar i samarbete med övriga organisationen för att åtgärda detta. I det dagliga arbetet ingår att arbeta med informationsspridning till
medarbetare och ledare, samt att föra en aktiv dialog med berörda delar av organisationen beträffande driftläget.

Stationeringsort
Härnösand

Arbetstid

Schemalagd arbetstid med varierad förläggning mellan kl. 07.45-21.15 på vardagar och kl. 08.45-18.15 på helger.
Anställningsform

Tillsvidareanställning med provanställning.

Kvalifikationer

Gymnasieutbildning. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande, samt erfarenhet från arbete inom Contact Center eller kundservice 1-2 år. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens. Vi förväntar oss att du är flexibel, noggrann och har en förmåga att hantera många frågor samtidigt. Du är analytisk och har förmåga att tänka strategiskt. Vi ser även att du är en god pedagog som tillämpar en individanpassad kommunikation i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som vågar ta egna initiativ utifrån uppsatta ramar. Stort engagemang för arbetet och fokus på att lösa akuta driftsituationer trots tidspress är en förutsättning för att du skall tycka att arbetet är stimulerande och roligt. Tidigare erfarenhet från bemanningsplanering och schemaläggning är önskvärd.

 

Låter detta intressant?


Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Bylund, produktionschef, tfn 0734-39 07 58, henrik.bylund@comhem.com
alternativt Elin Lundqvist, Floor Manager Trafikledning, 0709-26 51 43, elin.lundqvist@comhem.com

Sista ansökningsdag är den 9 februari 2014, intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Com Hem Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 januari 2014

Besöksadress

Storgatan 30
None

Postadress

Box 8093
Stockholm, 10420

Liknande jobb


Leveransplanerare till Anticimex

Leveransplanerare till Anticimex

25 april 2024

15 april 2024

5 januari 2024