Vi söker en Uthyrare/Områdesutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vi kan fastigheter. Tillsammans är vi 60 anställda på Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB som har över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. Våra 400 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler är fördelade i Trollhättans tätort med omnejd. Vår vision är att bygga minst 1000 nya arbetsplatser till 2030.



Om jobbet

Vi behöver förstärka vår organisation med en uthyrare med känsla för hög service.

Du blir en del av tillväxtavdelningen som driver utvecklingsfrågorna i våra fastigheter. Du svarar närmast till vår affärsutvecklingschef och har även ett nära samarbete med vår marknadsavdelning samt våra fastighetsförvaltare. Du kommer att visa lokaler, bedriva uthyrningsprocess och vara delaktig i nätverksfrämjande event. Du blir en viktig representant för företaget och varumärket Kraftstaden.


Som Uthyrare/Områdesutvecklare hos Kraftstaden kommer du att arbeta med

- Försäljningsarbete och visningar av lediga lokaler
- Förberedande av hyreskontrakt för lokaler i näringslivsfastigheter
- Vakans- och kontraktsrapportering
- Framtagande av underlag till affärsutvecklingschefen, t ex genomföra NKI-undersökningar med kunder
- Medverkande i hyresförhandlingar med potentiella hyresgäster
- Drift av uthyrningsprocessen, från vakans till uthyrd lokal i våra kontorshotell
- Genomförande av behovsanalyser
- Uthyrning av kommersiella lokaler
- Initiering, kalkylering och säkring av affärsupplägg vid framtagande av beslutsunderlag, t.ex. vid investeringsförslag och hyresförhandlingar 
- Relationsskapande till presumtiva kunder
- Aktiv spaning av trender och forskningsresultat inom ditt arbetsområde
- Framtagande av attraktiva, värdeskapande erbjudanden som speglar nuvarande och kommande kundbehov och bidra till att hitta möjliga hyresgäster
- Medverkande i kundvård av befintliga kunder

Många uppgifter utförs i nära samverkan med Affärsutvecklingschefen.



Specifika arbetsuppgifter gällande Innovatumområdet

- Utveckling av arbetet med nätverksfrämjande åtgärder
- Arbete med värdehöjande aktiviteter, event och installationer tillsammans med kollegor inom Tillväxtavdelningen
- Vara Kraftstadens representant i vissa externa event

 
Kvalifikationer

- 3-årig högskoleutbildning eller motsvarande
- Minst 3 års yrkeserfarenhet inom relevant område
- Kunskap i hyresjuridik, fastighetsekonomi och företagsekonomi
- Datakunskap avseende allmän Windows-hantering och Office-paketet samt erfarenhet från fastighets- och ekonomisystem
- God kunskap i svenska och engelska samt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift



Personliga egenskaper

Vi vill att du som söker denna tjänst är social, stabil, ansvarstagande och självgående. Du kommer få ett brett kontaktnät och det är därför en förutsättning att du är prestigelös, öppen, kommunikativ och duktig på att samverka, såväl internt som externt. Du kommer att ingå i ett erfaret utvecklingsteam.

Vi söker därför dig som har

- God problemlösningsförmåga: du använder olika informationskällor för att lösa uppkomna problem och har god förmåga att självständigt fatta beslut
- Stor social förmåga: du samarbetar och kommunicerar med arbetskamrater och kunder, lyssnar och tar in andras synpunkter. Du hanterar olikheter väl och vinner andras förtroende
- Förmåga till självständigt arbete beträffande arbetssätt, metod och planering: du tar egna initiativ och är engagerad, pålitlig och noggrann. Du har struktur vid genomförande av arbetsuppgifter och kan anpassa dig till förändringar och till nya arbetsuppgifter
- Ansvarskänsla: du visar aktsamhet för tilldelade materiella resurser som har ett stort ekonomiskt värde och har förmåga att hantera information och upplysningar väl
- Förmåga att utveckla: du uppdaterar och utvecklar kvalitén inom definierat område, bearbetar och analyserar övergripande mål/krav på kvalitet och kostnadseffektivitet 
- Förmåga att planera och skapa resultat: du arbetar självständigt beträffande arbetssätt, metod och planering
- Servicekänsla: du är tillgänglig gentemot kunder, leverantörer, ägare och arbetskamrater och uppfattas som positiv till företagets och kundernas behov



Ansökningsförfarande


Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan. Har du frågor angående tjänsten kontakta Affärsutvecklingschef Viktor Johansson, 0723-502839. Vill du veta mer om ansökningsförfarandet, kontakta ProTalent AB: Carina Gunnarsson, 0760-400210.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


20 juni 2023