Vi söker enhetschef/alkoholhandläggare till Tillståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Socialtjänst Gävle jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles ca 400 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Tjänsten är centralt placerad vid Socialtjänsten Gävle under Förebyggandeavdelningen.



ARBETSUPPGIFTER
Tillståndsenheten svarar för handläggning och tillsyn enligt Alkohollag, Tobakslag, Lotterilag och Lag om handel med receptfria läkemedel.

I din roll som enhetschef har du verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för Tillståndsenheten och dess medarbetare. Du har det övergripande samordningsansvaret för enhetens alkoholhandläggare och restauranginspektörer.

Du ansvarar för att följa upp och analysera behoven i verksamheten och agerar för förändring och utveckling utifrån reella behov.

I dina arbetsuppgifter ingår även att på halvtid arbeta operativt i en handläggarroll med att handlägga ansökningar om serveringstillstånd.

Du är direkt underställd avdelningschef för Stöd- och förebyggande avdelningen och deltar vid förvaltningens och avdelningens chefsträffar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, juridikexamen, ekonomexamen eller annan av arbetsgivaren bedömd adekvat utbildning. Har du erfarenhet av arbetsledning och alkoholhandläggning är det meriterande. Vi ser gärna att du har kunskaper gällande lagstiftning inom området.

Du är en tydlig ledare med förmåga att se helheten och nå målen. Du är strukturerad, kommunikativ och drivande till läggningen.

Du har en god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt samtidigt som du självständigt ansvarar för att utredningar och beslut fastställs inom given ram och tid. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


Föreståndare HVB

Föreståndare HVB

25 april 2024

Verksamhetschef

Verksamhetschef

17 april 2024

12 april 2024

Enhetschef

Enhetschef

12 april 2024