OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Som anställd hos oss på Flexlife Konsulting får du ett utvecklande och varierande arbete där ingen dag behöver vara den andra lik. Som en del av vår bemanningsstyrka får du tillgång till alla de fördelar en anställning hos oss innebär. Är du intresserad av ett arbete som innebär ”frihet under ansvar” kan vi ha det rätta alternativet för dig. Flexlife Konsulting är verksamma inom områdena Kontor & Ekonomi, Sälj & Marknad samt Logistik. Vi bemannar och rekryterar i regionerna kring Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Stockholm.
Om tjänsten
Vår kund är en av Sveriges ledande aktörer inom marketing och söker nu en ekonomi/verksamhetsassistent. I den här rollen kommer dina arbetsuppgifter vara varierande. Dina huvudsakliga göromål består av kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, kontering, momsredovisning och löpande bokföring samt allmänna kontorsgöromål.Du kommer även själv ansvara för lön- och personaladministrationen på företaget för ca 10-15 personer. Som verksamhetsassistent jobbar du i en samordande funktion där du hjälper till att boka affärsluncher och resor, ansvarar för utskick och avtalsskrivningar mm samt sköter post och växel.
- Du kommer bli en viktig kollega i ett gott sammansatt team med höga ambitioner!
Din profil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Du skall ha erfarenhet och är självgående i det löpande ekonomiarbetet och kan snabbt sätta dig in i uppgiften.Meriterande om du tidigare arbetat med periodbokslut och projektredovisningar. Idag använder vår kund Visma administation samt Visma lön 300 så kunskaper inom dessa system är positivt. På sikt kommer fakturering ske via systemet Upsales.
Som person är du positiv och gillar att arbeta i högt tempo. Du är serviceminded och kan på ett proffsigt sätt bemöta kunder, kollegor och leverantörer. Du är företagsam och vågar ta egna initsiativ. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte behöver vara den andra lik. Vidare är du flexibel, strukturerad, prestigelös och har stor ansvarskänsla samt ett glatt humör. Du är noggrann och har ett sinne för siffror. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Arbetstider och övriga villkor
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
0704-204421
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
Sara Wilck
Jan Hagström
0704-202530