Vi söker handläggare till auktionsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om oss

Flexlife Konsulting är en del av Tranpenad koncernen. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena kontor & ekonomi, sälj & marknad samt logistik. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan och Jönköping. Vi på Flexlife Konsulting är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Om tjänsten

Vi söker nu för kunds räkning en handläggare till auktionsbranschen. Du kommer ingå i en mindre grupp där kulturen starkt präglas av teamkänsla för att gemensamt nå de uppsatta målen samt där entreprenörskapet spelar en naturlig roll. Du kommer ha daglig kontakt med uppdragsgivare och köpare. Uppdragsgivarna är oftast konkursförvaltare, kommuner, myndigheter och du kommer att ansvara för hela försäljningen allt ifrån värdering till utlämning av gods. Köparna är näringsidkare från verkstad, skog och kontor samt en stor del privatpersoner. Du ser till att samtliga parter i försäljningen får ett professionellt bemötande där kvalité och service står högt i fokus. Du kommer sitta i anknytning till lagerverksamheten där du möter kunden direkt vid utlämning av objekten, men du kommer även arbeta en hel del ute på fält för värdering samt dokumentation av objekten. Du kommer närvara ute vid de pågående auktionerna som kommer löpande veckovis.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
- Dokumentera och värdera objekten ute på fält
- Presentation av objekt för nätförsäljning. Objektsbeskrivning för bästa informativa exponering samt fotografering
– Visning av objekt
- Utlämning och frakt
- Lagerhantering, plock och paketering



Din profil

Du som söker vill ha en varierande roll med högt tempo. Du trivs såväl ute på fält för värdering/auktioner där många möten äger rum med säljare, som med administrativa uppgifter på kontoret för objektsbeskrivningar och utlämning av gods till köpare. Du är självgående och van att lösa de uppgifter du ställs inför. Du är bekväm att ha daglig kontakt ut mot kunder och är en god kommunikatör med hög social kompetens som kan bemöta och anpassa sig till olika uppdragsgivare. Du är strukturerad och ordningsam vilket är viktigt då du kommer hantera många dokument och processer samtidigt. Du är mycket stresstålig och har lätt för att prioritera dina uppgifter då det är högt tempo och arbeta mot deadlines är en självklarhet för dig!

Som person är du lättsam och prestigelös och tar egna initiativ för att föra arbetet framåt. Du är en lagspelare som inte är rädd för att ”kavla upp” och köra när teamet behöver extra stöttning. Du kanske har med dig erfarenhet från bilförsäljning, lagerverksamhet eller ett brinnande motorintresse? Du har mycket goda kunskaper i tal och skift i svenska och engelska. Du uttrycker dig professionellt i skrift och kan snabb ta till dig nya system. Körkort för tjänsten är ett krav.


Arbetstider och övriga villkor

Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig
Tilträde: Omgående

Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén

Milvi Piibeman
0704-204421
Maria Ahlén

Milvi Piibeman

Sara Wilck

Jan Hagström
0704-202530

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexlife Bemanning AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 juli 2016

Besöksadress

Bäckstensgatan 9, Mölndal
None

Postadress

Bäckstensgatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


27 april 2024