Vi söker HR-administratör

Vi söker HR-administratör

Arbetsbeskrivning

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

För en av våra större kunder inom industrin i Karlskoga söker vi nu en HR-administratör. Om du trivs med att arbeta i en koordinerande roll och vill vara en del av ett företag i stark tillväxt, har du hamnat rätt. Detta är en unik möjlighet för dig som vill utveckla dina erfarenheter inom HR och göra det tillsammans med ett högkompetent HR-team. Är det dig vi letar efter?

Detta är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting som förväntas påbörjas under maj månad för att sedan pågå året ut med goda chanser till förlängning.

Arbetsbeskrivning

Som HR-administratör kommer du att spela en central roll i att stödja och säkerställa företagets personaladministration och bidra till en effektiv HR-process. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- Hanterar inkommande HR-frågor.
- Hanterar löpande personaladministration.
- Uppdatera mallar och intranät.
- Gemensamt med kollegor utveckla rutiner och arbetssätt samt stötta HR-kollegor vid behov.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- Akademisk examen med inriktning personal, arbetsliv och organisation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Office-paketet.
- Grundläggande förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser.

Som person är du ansvarsfull och initiativtagande men också en prestigelös kollega som är lyhörd för sin omgivning. 

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag.

Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Om ansökan

Detta är en annons för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom industrin i Karlskoga. Uppdraget förväntas starta i maj och pågår året ut.

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica. maenpaa@axoconsulting.se Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024