Vi söker kollegor till kundservice!

Arbetsbeskrivning

KSRR är ett kommunalförbund med ansvar för att omhänderta hushållens avfall, informera om källsortering och verka för minskat avfall inom våra medlemskommuner. Från 1 januari 2021 kommer förbundet byta namn till Kretslopp Sydost och bestå av åtta medlemskommuner Kalmar, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamn, Sävsjö, Torsås, Uppvidinge och Vetlanda. Knappt 180 000 invånare bor i verksamhetsområdet. Kretslopp Sydost kommer ha ett 90-tal medarbetare. Uppdragen utförs såväl i egen regi som av upphandlade entreprenörer. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter årligen omkring 205 miljoner kronor. Läs gärna mer om oss på: www.ksrr.se

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att ge bästa möjliga service till kunder utifrån ett lagstiftat ramverk? Vill du vara med i en spännande tid när förbundet utvidgas och kundservice tar nästa steg i den digitala utvecklingen.

Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du med varierande uppgifter inom service och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär kundkontakter via e-tjänster, e-post, chatt och telefon. Du kommer även att arbeta med att upprätthålla vårt kundregister genom att handlägga inkomna ärenden, ta emot beställningar, arbeta med diarieföring och orderhantering.

1 januari utökas förbundet med tre nya medlemskommuner och byter namn till Kretslopp Sydost. För kundservice förväntas inflödet av kundärenden och administration att öka, därför stärker vi upp teamet med fyra nya medarbetare. Totalt blir ni ett gäng på sju medarbetare.

Vi är ett gott gäng! Hos oss kan du vänta dig ett spännande och utvecklande arbete i en dynamisk och framgångsrik organisation med korta beslutsvägar och ett starkt varumärke. Engagerade ledare och goda utvecklingsmöjligheter bidrar till att vi har nöjda och stolta medarbetare.

Våra kontor är aktivitetsbaserade så det är en förutsättning att du trivs att arbeta digitalt i en sådan miljö. Vi vill att du delar vår värdegrund Ett KSRR och Rätt från mig då det är grunden för vårt arbete med ständiga förbättringar. Vi är övertygade om att vi kan förbättra avfallshanteringen genom att alla medarbetare gör rätt från sig och ständigt ser utvecklingsmöjligheter i våra processer.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare hos är du en positiv, lyhörd och lösningsorienterad person med en stark känsla för service. Du är trygg i dig själv och kan självständigt driva och slutföra dina arbetsuppgifter. Rollen ställer krav på att du kan jobba i team samt ha ett professionellt bemötande och en god kommunikativ förmåga. Det faller sig naturligt för dig att jobba flexibelt där du anpassar dig utifrån verksamhetens och kundens behov. Som person är dina främsta styrkor din nyfikenhet, engagemang samt genuina serviceanda som blir avgörande framgångsfaktorer i rollen hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsulterna vid Cap Urval Jonas Österbo och Per Dahlgren
0480-42 00 24
Arbetsledare Insamling Åsa Mårtensson
0480-45 91 67
Arbetsledare Insamling Rickard Petersson
0480-45 91 58
Rekryteringskonsult vid Cap Urval Per Dahlgren
0480-42 00 24
Personalhandläggare Lotta Carius
0480-45 91 04
Administrativ chef Maria Schade
0480-45 91 06
tf Driftledare Joakim Dabäck

Driftansvarig Oskarshamn Mats Malmberg
0480-45 91 34
Cap Urval Jonas Österbo
0480-42 00 24
Cap Urval Per Dahlgren
0480-42 00 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmarsundsregionens renhållare
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2020
  • Ansök senast: 25 september 2020

Besöksadress

39128 Kalmar
None

Postadress

391 28 Kalmar
Kalmar, 39128

Liknande jobb