Vi söker kollegor till vårat försäljningsteam hos Viasat!

Arbetsbeskrivning

Som säljare i Team Retention kommer du att via telefon bemöta många av Viasats kunder och vara Viasats representant. Du kommer att arbeta för att upprätthålla deras starka varumärke, där företagets mål är att alltid ligga i framkant när det gäller underhållning, teknik och utveckling.
 
 
Arbetsuppgifterna består i att via inkommande samtal serva helt nya och befintliga kunder och hjälpa dem med deras frågor som gäller ånger av abonnemang samt att aktivt ta reda på kundens behov för att kunna erbjuda den lösning som passar kunden bäst när de önskar göra förändringar i sitt TV-utbud.
 
 
Kvalifikationer  
Du har förmågan att sätta dig in i kundens behov. Genom att aktivt fråga och vara lyhörd för svaren, säkerställer du att kunderna alltid erbjuds det bästa utbudet av tjänster och att varje kundkontakt slutar med en mycket nöjd kund. Tempot kan tidvis vara högt då vi strävar efter att ge den bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang. Det vi efterfrågar hos dig är en hög ambition att utvecklas och att du drivs av att göra och se toppresultat. Du har ett proaktivt sätt och är lyhörd för köpsignaler.
 
 
Du har:  
• Godkänt gymnasiebetyg i engelska och svenska A – vi önskar att du tar med betygen till intervjun.  
• God datorvana  
• Bra verbal förmåga  
• Bra svenska och engelska, såväl verbal som skriftlig  
• Dokumenterad erfarenhet av försäljning
 
 
Meriterande om du tidigare arbetat med Viasats tjänster.
 
 
Som arbetsgivare ställer Webhelp höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet, attityd och vilja att utvecklas som säljare som är avgörande.
 
 
Om Webhelp Nordic
 
 
 Som medarbetare hos Webhelp får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär. Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till Webhelps positiva arbetsklimat!
 
 
Webhelps Värdeord  
Webhelps värdeord är: Lead, Learn, Share. Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.
 
 
Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara:
 
 
• Fun & Social  
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder.  
• Learning & Growing  
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker.  
• Challenges & Recognition  
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.
 
 
När du har registrerat din ansökan kommer du att bli ombedd att fylla i ett personlighetsformulär via mail. Det är viktigt att du gör testet för att du ska gå vidare i rekryteringsprocessen.
 
 
Om jobbet
 
 
 Region  
Östersund i Jämtlands län
 
 
Arbetstid / Varaktighet  
Du kommer vara anställd tillsvidare på 100 %. Arbetet sker dagtid måndagar-fredagar (ej röda dagar).
 
 
Tillsättning sker 2016-03-06. Du börjar med 8 veckors betald utbildning varvat med praktik. Anställningen är på 100 % tillsvidare.
 
 
Lön / Förmåner  
Fast lön med provision  
Friskvårdsbidrag  
Frukt och Kaffe  
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic Kalmar
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Arbetet sker dagtid måndagar-fredagar (ej röda dagar). Tillsvidareanställning på 100%
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024